1398-03-17 10:21
1785
0
63718

جوابیه بانک کشاورزی به خبر "گلایه یک کشاورز کلاله ای"

بانک کشاورزی پیرو انتشار خبری مبنی بر گلایه یک کشاورز در اجرایی نشدن مصوبه بخشودگی جرایم کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان جوابیه‌ای متتشر کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی؛ این بانک در پی انتشار مصاحبه‌ای با یکی از کشاورزان جوابیه‌ای را منتشر کرد. متن جوابیه به شهر زیر است:

پیرو درج گزارشی در تاریخ ۹۸/۳/۱۳ با عنوان «گلایه یک کشاورز از اجرا نشدن مصوبه بخشودگی جرایم کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان» و اشاره به اظهارات آقای رحمان بردی تیموری راد در متن این گزارش، خواهشمند است دستور فرمایید به منظور تنویر افکار عمومی نسبت به درج جوابیه به شرح زیر اقدام لازم به عمل آید.

آقای رحمان بردی تیموری راد در سال ۱۳۸۱ و ۱۳۸۲ از تسهیلات بانک کشاورزی در شعبه کلاله استان گلستان استفاده و تاکنون نسبت به تسویه بدهی خود اقدام نکرده است، اما طی سال‌های گذشته مساعدت‌هایی به شرح ذیل با نامبرده به عمل آمده است:

۱- مبلغ ۱۰.۱۰۰.۰۰۰ ریال از محل یارانه دولت در تاریخ ۸۳/۱۲/۲۴ به حساب ایشان واریز شده است. توضیح اینکه نامبرده در سال ۱۳۸۱ جهت خرید دام و احداث جایگاه دام از تسهیلات بانک استفاده کرده بود که تسهیلات مذکور تسویه شده است.


بیشتر بخوانید: گلایه یک کشاورز از اجرا نشدن مصوبه بخشودگی جرایم کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان + سند 

۲- نامبرده در سال ۱۳۸۵ دو فقره تسهیلات از شعبه کلاله دریافت کرده است که اولین قسط سررسیده از تسهیلات ایشان در سال ۱۳۸۷ باتوجه به سرمای سال ۱۳۸۶ تغییر سررسید داده شد و سود قسط مذکور نیز به حساب مطالبات از دولت منظور شده است.

۳- در تاریخ ۸۹/۲/۱۳ مبلغ ۱۰.۵۳۰.۰۰۰ ریال یارانه تسهیلات (SME) به نامبرده پرداخت شده است.

۴- در سال ۹۰ مبلغ ۱۱.۲۵۰.۰۰۰ ریال از جرایم دیرکرد تعلق گرفته به بدهی ایشان بابت تسهیلات اساسی مورد بخشودگی قرار گرفته است.

۵- بنابه درخواست مشتری بدهی ایشان براساس بند ۲۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۰ پس از بخشودگی مشروط جرایم دیرکرد به مدت ۵ سال (به سررسید سال ۱۳۹۱ لغایت ۱۳۹۵) تقسیط شده است.

۶- در تاریخ ۹۱/۲/۲۲ مبلغ ۳.۱۷۷.۳۱۰ ریال از محل کمک بلاعوض گاو‌های شیری بابت بدهی نامبرده نزد شعبه منظور شده است که مبلغ مذکور از سوی جهاد کشاورزی استان تأمین شده است.

۷- در سال ۱۳۹۱ مبلغ ۳۵.۳۸۲.۵۸۸ ریال از بدهی ایشان از سوی نهاد ریاست جمهوری تأمین شده است.

لازم به ذکر است دستورالعمل مربوط به بخشودگی سود تسهیلات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان به شعب این بانک ابلاغ شده است و در صورت شمول نامبرده از محل مذکور با ایشان نهایت مساعدت خواهد شد.

ضمناً براساس مذاکره حضوری با نامبرده در ستاد مرکزی بانک کشاورزی در تاریخ ۹۸/۳/۷، مقرر شد پس از ابلاغ و نهائی شدن مصوبه، سود و جرائم بدهی وی مورد بخشودگی قرار گرفته و اصل تسهیلات ایشان به مدت ۳ سال امهال شود.

بانک کشاورزی، خود را ملزم به اجرای مصوبات هیئت دولت می‌داند و تخطی از آن را جایز نمی‌شمارد و در مسیر تعامل با کشاورزان، مراحل مختلف وصول مطالبات را در کمال مروت و مدارا انجام می‌دهد؛ لذا بیان این موضوع که به درخواست‌های آقای رحمان بردی تیموری راد ترتیب اثری داده نشده است، صحت ندارد.

جوابیه بانک کشاورزی به خبر

جوابیه بانک کشاورزی به خبر

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.