1397-11-16 13:56
1487
0
60964
گزارش؛

بعد از انقلاب ۷ کیلومتر آسفالت در شهرستان کلاله به ۳۰۹ کیلومتر رسید/ قبل انقلاب حتی میدان مرکزی شهر آسفالت نبود

قبل از انقلاب تنها ۷ کیلومتر شهرستان کلاله آنهم از دو راهی تا کلاله آسفالت بود؛ این در حالی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۹۰ درصد راههای این شهرستان آسفالت شده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاله خبر، پس از پیروزی انقلاب اسلامی کشور رو به توسعه رفت و به تبع آن شهرستان های کوچکی مثل کلاله نیز از این امر مستثنی نبود و با پیشرفت هایی در حوزه های مختلف همراه بود.

با این تفاسیر در حوزه راه و شهرسازی در این شهرستان، قبل از انقلاب تنها ۷ کیلومتر و آنهم از دو راهی به شهر کلاله آسفالت بود و این در حالی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۳۰۹ کیلومتر از راه های اصلی و فرعی شهرستان آسفالت شد.

از این ۳۰۹ کیلومتر ۴۰ کیلومتر راه اصلی و ۲۶۹ کیلومتر راه روستایی است و تعداد پل ها و ابنیه های این شهرستان تا قبل از انقلاب به تعداد ۴۶ می رسید و طی این چهل سال این تعداد به ۳۸۲ پل و ابنیه رسیده است.

قبل از انقلاب شهرستان کلاله تنها به یک شهر ختم می شد؛ ولی پس از انقلاب این شهرستان شامل دو شهر کلاله و فراغی شد.

در حوزه مسکن و ساختمان، قبل از انقلاب هیچ مسکن حمایتی و ساختمان دولتی و عمومی در شهرستان کلاله وجود نداشت؛ ولی با پیروزی انقلاب اسلامی ۴۸۰ واحد مسکن مهر دولتی و ۵۵۳ واحد مسکن مهر خودمالک در شهرستان کلاله ساخته شد.

همچنین در حوزه یاد شده ۵ ساختمان دولتی و عمومی در شهرستان کلاله زیر نظر راه و شهرسازی احداث شده است که اعم از احداث ساختمان ادارات فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره ثبت احوال و دو باب مسجد در مسکن مهر می باشد.

در حالی این پیشرفت ها پس از انقلاب در این شهرستان حاصل شده است که قبل از انقلاب حتی میدان مرکزی کلاله آسفالت نبود و در حال حاضر ۹۰ درصد راه های شهرستان آسفالت می باشد.

میدان مرکزی کلاله قبل از انقلاب

میدان مرکزی کلاله قبل از انقلاب(ارسالی توسط اسماعیل تقی زاده)

میدان مرکزی کلاله در سال ۹۷

میدان مرکزی کلاله در سال ۹۷

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.