1397-03-26 09:44
470
0
54397
وزیر راه در بازدید از پروژه تقاطع غیرهمسطح سه راهی کلاله مطرح کرد؛

بازپرداخت بدهی‌های پیمانکاران با استفاده از اسناد خزانه/ مطمئن باشید از شرایط دشوار عبور خواهیم کرد

وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از پروژه های راهسازی استان گلستان، گفت: برای بازپرداخت بدهی های پیمانکاران از طریق اسناد خزانه و اوراق بهادار اقدام خواهیم کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی هنگام بازدید از پروژه تقاطع غیرهمسطح سه راهی کلاله ضمن تبریک عید سعید فطر به همه مردم عزیز استان گلستان و ایران، گفت: در روز گذشته و امروز از پروژه های متعددی در محور علی آباد کتول، آزادشهر، بندر ترکمن، کردکوی، گبند و کلاله بازدید کردم. برخی پروژه ها پیشرفت خوبی داشت و همه کارگاه ها فعال بودند.

آخوندی مساله مالی و تامین اعتبار را مساله عمومی تمامی پروژه ها دانست و افزود: تصمیم گرفته شد با استفاده از اسناد خزانه و اوراق بهادار برای بازپرداخت بدهی پیمانکارها اقدام کنیم. همچنین با اختصاص قیر و سایر منابعی که در اختیار ما قرار دارد پروژه ها را تسریع بخشیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به عنوان نمونه، در کلاله پل مهمی به نام پل کوسه وجود دارد که نیاز به منابع مالی دارد و یا در سه راهی کلاله به سمت پنجگاه و گنبد، تنگناهایی ایجاد شده است. پیمانکار از این پروژه های ارزیابی هایی داشته است. ما نیز با همکاری استانداری و مشاور ارزیابی مجددی خواهیم داشت.

عضو کابینه دولت دوازدهم همچنین گفت: با توجه به اعتبارات سال ۹۷ و امکان پرداخت اوراق بهادار، پیگیری می کنیم که مطالبات پیمانکاران زودتر تسویه شود تا پروژه عملیاتی شوند. ما همه بدهی ها را در نامه نگاری با سازمان برنامه و بودجه پیگیری می کنیم و این سازمان با همکاری امکان اجرای پروژه ها را ایجاد خواهد کرد.

آخوندی همچنین به پروژه های بزرگتری که در استان گلستان در دست انجام است اشاره کرد و گفت: پروژه برقی کردن راه آهن گرمسار- اینچه برون با پیشرفت خوبی در حال اجرایی شدن است.

وی ادامه داد: قرارداد رسمی این پروژه با طرف روس به امضا رسیده و به میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو تامین اعتبار صورت گرفته است. به زودی عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

آخوندی درباره راه آهن گرگان- مشهد نیز گفت: ما در حال پیگیری این پروژه هستیم و پیشرفت های خوبی داشته ایم اما تا زمانیکه تامین مالی انجام نشود من جزئیات پروژه را اعلام نمی کنم.

وی افزود: هزینه این پروژه ها میلیارددلاری است و تامین مالی آنها در عرصه بین المللی کار بسیار دشواری است با اینحال ما با هیچ مانعی بر سر انجام این پروژه مواجه نیستیم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به نوسانات بازار مسکن، گفت: این نوسانات به خاطر شرایط سیاسی ایجاد شده و منحصر به بازار مسکن نیز نیست. اما می توان گفت که زودگذر است.

وی ادامه داد: به مردم عزیز توصیه می کنم تحت تاثیر هیجانات به انجام معاملات دست نزنند و مطمئن باشند ما از این شرایط دشوار عبور خواهیم کرد. 

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.