1396-03-11 17:56
1519
0
39745
با تاکید فرماندار کلاله آغاز شد؛

شمارش معکوس برای تعطیلی کشتارگاه دام کلاله

فرماندار کلاله با اشاره به غیر بهداشتی بودن فعالیت های کشتارگاه دام این شهرستان، خواستار ایجاد هماهنگی های لازم برای تسریع در تعطیلی کشتارگاه مذکور شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاله خبر، نصرت برزگر در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان کلاله تصریح کرد: فعالیت کشتارگاه دام این شهرستان به شکل فعلی قابل قبول نیست و فعالیت آن باید متوقف شود.

وی به فعالیت واحدهای عرضه مواد غذایی درساعات منتهی به افطار و بعد از افطار اشاره کرد و از اکیپ های مشترک نظارت برعرضه مواد غذایی خواست فعالیت های نظارتی و بازرسی خود را با هدف تامین سلامتی مردم، افزایش دهند.

فرماندار کلاله همچنین نظارت برکم و کیف عرضه نان از سوی نانوایی های شهرها و روستاهای این شهرستان را مورد تاکید قرار داد و از اکیپ های بازرسی مشترک مرکز بهداشت و صنعت، معدن و تجارت کلاله خواست با متخلفان عرضه نان مصرفی مردم برخورد جدی داشته باشند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کلاله نیز در این نشست، کشتارگاه کلاله را غیراستاندارد، فاقد هرگونه امکانات ضروری و غیرقابل فعالیت توصیف کرد و افزود: براساس بررسی های صورت گرفته ، افرادی دراین واحد کار می کنند، از وسایل و امکانات بهداشتی محروم هستند و بیش از هر کسی در معرض ابتلا به انواع بیماری ها قرار دارند.

فرهاد تکه به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در برخی مناطق کشور و کنترل آن اشاره کرد و گفت : این بیماری خطرناک یک عفونت ویروسی است و در گروه تب‌های خونریزی‌دهنده قرار دارد و بر این اساس به مردم اکیدا توصیه می شود که گوشت مصرفی خودرا از مراکز معتبر ومورد تائید دامپزشکی تهیه کنند.

وی با بیان اینکه تب کریمه کنگو دارای مرگ ومیر است، افزود: این بیماری اگر زود تشخیص داده شود قابل درمان است.

در ادامه این جلسه مهیار کلوی سرپرست شبکه بهداشت و درمان کلاله با اشاره به ضرورت حضور مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط در جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذایی، گزارشی از اجرای مصوبات پیشین این کار گروه ، شامل تهیه آماردانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی و پیام نور برای ویزیت و توزیع قرص ویتامین Dازسوی مرکز بهداشت، برگزاری همایش دانش آموزان سقیر سلامت و خانواده ها ، همچنین کنترل کیفی آب آشامیدنی حوزه های شهری و روستایی ، ارائه کرد.

شمس الدین کر، کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت ودرمان کلاله نیزبه آبیاری برخی مزارع سبزی حاشیه شهر بوسیله فاضلاب اشاره کرد و گفت : تعدادی از شهروندان در حواشی شهر اقدام به کشت سبزی مورد مصرف خانواده ها می کنند که این افراد در مواقع کم آبی، از فاضلاب شهری برای آبیاری مزارع سبزی خود بهره می گیرند که این امر در شیوع انواع بیماری ها می تواند تاثیر به سزایی داشته باشد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.