1397-03-11 17:02
1976
0
53955
توسط فعالین فرهنگی برگزار شد؛

سومین مرحله طرح محله به محله در حجت آباد کردکوی + تصاویر

سومین مرحله از طرح محله به محله با هدف ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی – ایرانی و ایجاد نشاط اجتماعی خانوادگی در محلات مختلف کردکوی باحضور کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در محله حجت آباد کردکوی برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ این طرح با هدف ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی – ایرانی و ایجاد نشاط اجتماعی خانوادگی در محلات مختلف کردکوی هر ۲ هفته یکبار در روزهای چهارشنبه ۲ ساعت قبل از اذان مغرب برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه در هفته های اول با تاکید بر نقاط محروم شهرستان محله های لاله باغ (خیابان بندرترکمن) و نژادحسینی (پشت فرمانداری تا اطراف شرکت گاز) انتخاب شدند، افزود: در این ۲ مرحله از کودکان ۳ ساله تا جوانان و میان سالان و … از این برنامه استفاده کردند و برای هر سنی برنامه اختصاصی تعریف گردید.

اکثر برنامه در فضای باز برای بازیهای کودکان و نوجوانان برگزار می شود و در کنار این بخش تکیه یا مکانی برای حضور پزشک و مشاور فراهم می گردد.

کودک (قصه – شعر- نقاشی- کاردستی- قرآن – مسابقه و …)؛ مربی کودک جهت انتقال مفاهیم سبک زندگی و آموزش مفاهیم سبک زندگی اسلامی در قالب هنر و مسابقه برنامه هایی را برای کودکان زیر ۱۲ سال اجرا می کند و به همه کودکان نیز هدایایی اهدا می گردد.

مشاوره خانواده (ارائه خدمات رایگان مشاوره)؛ مشاور محترم با آمادگی مباحث روز و همچنین بروشورهای مفید از مشکلات شایع در خانواده ها به ارائه راهکارهای لازم برای زندگی سالم می پردازد.

طب سنتی(ارائه خدمات رایگان پزشکی)؛ پزشک محترم که از اعضای هیات علمی دانشگاه گلستان انتخاب می گردد به ارائه تدابیر تغذیه و پیشگیری از بیماری ها میپردازد و همچنین بروشورهای مفیدی در خصوص تدابیر فصل بهار و ماه رمضان توزیع می گردد.

نوجوان و جوان (مسابقات – مشاوره معرفتی – انگیزشی) حضور مربی و مشاوره- اجرای مسابقات از قبیل دارت، طناب کشی، مچ اندازی ، فوتبال دستی (این بازیها با هدف احیای بازیهای بومی بجای بازیهای خشن رایانه ای تعریف شده است) و معرفی کسب و کارها و کلاس های هدف و انگیزه و اهدای جوایز به نفرات برتر.

یکی از بخش های جذاب و دوست داشتنی این برنامه بخش سواد رسانه ای و بخش فضای مجازی که به آموزشهای سواد مجازی می پردازد، در این بخش امکان زیارت مجازی و ۳ بعدی امام رضا(ع) نیز فراهم شده است.

تصاویری از این برنامه:

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.