1396-07-27 06:31
1280
0
45456
به قلم مرتضی ترحمی :

اندر حواشی انتخاب شهردار کردکوی / نگرانی رسانه مازندرانی برای گلستانی ها

جای تعجب دارد که چرا رسانه "مازند مجلس" نگران شهرداری کردکوی شده و به دنبال مصاحبه با فرماندار این شهرستان و بر هم زدن انتخاب اعضای شورای شهر کردکوی می باشد.

به گزارش گلستان ما ؛ چند وقتی است که بحث انتخاب شهردار کردکوی جنجال برانگیز شده و موضوع از آنجا چالشی تر شد که فرزند نماینده گرگان و آق قلا هم جزو گزینه های احتمالی شهرداری کردکوی بود و نهایتا با موافقت 3 عضو از 5 عضو شورای شهر کردکوی محسن تربتی نژاد شهردار کردکوی انتخاب شد .

این موضوع از چند جهت قابل بررسی است :

1 – منتقدین بر این باورند که ممکن است محسن تربتی نژاد تحت فشار یا سفارس پدرش به این سمت رسیده باشد که این فی نفسه مذموم است و باید مورد نقد و سرزنش قرار بگیرد و از لحاظ اخلاقی کار درستی نیست .

2 – از طرفی ممکن است اصلا سفارش یا فشاری از جانب نماینده گرگان و آق قلا در کار نبوده و سه عضو شورای شهر کردکوی خود با تفکر و ارائه برنامه ای که از سوی محسن تربتی نژاد صورت گرفته به این نتیجه رسیده اند که وی می تواند شهردار خوبی باشد .

3 – مدام در رسانه ها می خوانیم و عنوان می کنیم که باید جوانان بکارگیری شوند و به آنها میدان داد و اعتماد کرد ، حال چرا تا یک جوان به یک عنوانی می رسد از زمین و زمان برایش می بارد و بهانه هایی برای نبودن او مطرح می شود ، اتفاقا جوانترها باید از همین شهرهای کوچک آغاز کنند تا چند سال دیگر مجبور نباشیم برای انتخاب شهرهای بزرگی چون گرگان از رشت شهردار بیاوریم .

4 – چرا باید در اتریش یک جوان 26 ساله وزیر امور خارجه بشود و بعد از 5  سال همین فرد صدر اعظم بشود اما در ایران تا یک جوانی به یک سمتی می رسد همه دوست دارند او را تخریب کنند ، ماجرای آذری جهرمی در مجلس یادمان نرفته که چطور گروههای سیاسی و فتنه گران سال 88 به دنبال تخریب او بودند .

5 – تا زمانی که شهردار کردکوی آغاز بکار نکند و اقداماتش در ذره بین رسانه ها و نخبگان قرار نگیرد که نمی توان قضاوت کرد ، ممکن است او بتواند خدمات بیشتری نسبت به گذشته کند یا اینکه اگر هم نتوانست استیضاح و برکنار شود و این امر در قانون پیش بینی شده است . و یک احتمال اینکه شاید عملکرد وی از پدرش در مجلس بهتر هم باشد .

6 – وقتی انتخاب شهردار بصورت قانونی وظیفه شورای شهر است و وقتی اکثریت شورای شهر به یک نفر برای تصدی شهرداری رای می دهند دیگر لازم نیست در بوق و کرنا کنند که چرا این شد و چرا آن شد ، قرار نیست افراد خارج از دایره قانون در امر عزل و نصب ها و تصدی مسئولیتها دخالت کنند که اگر چنین چیزی باب شود سنگ روی سنگ بند نمی شود . متاسفانه با آمدن تلگرام هر کسی صاحب نظر شده و دوست دارد نظرش را به جامعه بقبولاند.

7 – نکته آخر اینکه تعجب می کنیم که چرا رسانه "مازند مجلس" نگران شهرداری کردکوی شده و به دنبال مصاحبه با فرماندار این شهرستان و بر هم زدن انتخاب اعضای شورای شهر کردکوی می باشد ، آیا در استان مازندران مشکلی وجود ندارد که این رسانه پیگیری کند ، چرا این رسانه در خصوص واگذاری مدیریت میانکاله از مازندران به گلستان کاری انجام نمی دهد .

نویسنده : مرتضی ترحمی کارشناس علوم اجتماعی

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.