1396-07-17 07:29
950
0
45025
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی:

پیروزی انقلاب اسلامی بزرگترین شکست برای تاریخ آمریکا بود/ متأسفانه در بازشناسی ابعاد عظیم انقلاب دچار کوته‎اندیشی شدیم

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب نقشه جامع جهانی موازنه قدرت به هم ریخت، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی بزرگترین و منحصرترین شکست برای تاریخ آمریکا بود چراکه امام راحل توانست با دستانی خالی انقلابی بزرگ را رهبری کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ یادواره شهدای فرهنگی و شهدای مدافع حرم شهرستان کردکوی بعد از ظهر روز یکشنبه باحضور مسئولان، خانواده معظم و معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران، فرهنگیان و دانش آموزان در دبیرستان دخترانه شهید علی میاندره کردکوی برگزار شد.

در این مراسم یاد و نام تنها شهید مدافع حرم شهرستان کردکوی حاج اسماعیل زاهدپور و همچنین شهید مدافع حرم محسن حججی گرامی داشته شد.

سرگرد علی اکبر عرفانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کردکوی در این مراسم به سخنرانی پرداخت.

فارس؛ علی‎اکبر عرفانی در یادواره شهدای فرهنگی شهرستان کردکوی و مدافع حرم، اظهار کرد: امام راحل با بعثت پیامبرگونه مسلمانان را با هویت از دست‎رفته آنها آشنا کردند و ضمن رسم مسیر سیمای سعادت مسلمانان، بنیانگذار یک تفکر نوین و عظیم به‎نام اسلام شد و مسلمانان را از فضای جهل مدرن نجات دادند.

وی با بیان اینکه در حالی که مستکبران جهان می‎خواستند دنیای اسلام را سکویی برای دستیابی به ترازهای برتر قدرت خود قرار دهند امام راحل جهاد کبیر و مقدس را به‎راه انداختند، گفت: رهبر معظم انقلاب پس از امام راحل به‎عنوان بیرق‎داری حکیم، پیشوایی سلیم، شجاع و با ذهن و دلی سرشار از منطق وحی و دارای قدرت نفوذ در اعماق تفکرات دشمن و برخورداری از شناختی عمیق نسبت به تحولات جاری هدایت و رهبری امت اسلام را عهده‎دار شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی با بیان اینکه برگزاری یادواره‎های شهدا فرصتی برای قدرشناسی از خانواده شهدا در راستای پیشه کردن صبر و شکیبایی است، افزود: انقلاب اسلامی شبیه‎ترین واقعه به بعثت اولیه اسلام بود؛ در آن دوران پیامبر (ص) برای دستیابی مسلمانان به آزادی و آگاهی و تحقق ارزش‎های متعالی با جاهیلت مبارزه کردند.

عرفانی متذکر شد: امروز انقلاب اسلامی مبارزه‎ای برای مبارزه با جاهلیت مدرن و از بین بردن تأثیر اندیشه‎های مخرب و فرهنگ رو به زوال و مبتذل غربی است که همچون طوفانی سهمگین می‎وزد.

*عقب‎ماندگی و بازگشت به عقب نتیجه تبعیت از کفار است/ شهدا اثبات کردند سرزمین آنها اشغال‎شدنی نیست

 وی با بیان اینکه عقب‎ماندگی و بازگشت به عقب نتیجه تبعیت مسلمانان از کفار بوده است، یادآور شد: منطق انقلاب اسلامی می‎گفت چرا باید جهان اسلام که از بیش از یک میلیارد و 300 میلیون جمعیت، دارای عظیم‎ترین و راهبردی‎ترین مناطق ژئوپولوتیک جهان، برخورداری از 50 درصد ذخایر انرژی جهان و فرهنگ غنی اسلامی با ارزش‎ها و کرامت‎های انسانی از هر کشوری عقب‎مانده‎تر باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی با بیان شهدا لباس عزت و عظمت، آبرو و افتخار الهی را به تن ملت ایران پوشاندند و اجازه ندادند کشورمان به کشوری اشغال‎شده و تحت سلطه استعمار تبدیل شود، یادآور شد: شهدا اجازه ندادند اراده دشمنان بر مسلمانان تحمیل شود؛ شهدا نشان دادند شیعیان شکست‎ناپذیر و نفوذناپذیرند، سرزمین آنها اشغال‎شدنی نیست و تحت هیچ شرایطی از حلال و حرام یهود و نصاری تبعیت نمی‎کنند.

عرفانی با بیان اینکه اندیشه‎های الهام‎بخش و آگاه‎کننده ولی‎فقیه در هر دوره‎ای از انقلاب اسلامی مسلمانان را از گورستان جهل بیدار کرد، اذعان کرد: با ورود انقلاب اسلامی در تحولات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی روز درخشان‎ترین صفحات تاریخ اسلام به چشم می‎خورد طوری که از یک سو زوال حیات خورشید دشمن و از سویی دیگر قدرت‎گیری مسلمانان با محوریت انقلاب اسلامی مشاهده می‎شود.

*نقشه جامع جهانی موازنه قدرت با پیروزی انقلاب به هم ریخت/ متأسفانه امروز در بازشناسی ابعاد انقلاب دچار کوتاه‎اندیشی شدیم

وی یادآور شد: با پیروزی انقلاب اسلامی نقشه جامع جهانی موازنه قدرت به هم ریخت، در حالی که ایران به‎عنوان راهبردی‎ترین و استراتژیک‎ترین کشور، میدان تسلط سیاسی آمریکا بود پیروزی انقلاب اسلامی بزرگترین و منحصرترین شکست برای تاریخ آمریکا بود چراکه امام راحل توانست با دستانی خالی انقلابی بزرگ را رهبری کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در گام‎های اولیه تولد انقلاب اسلامی، توانست بزرگترین قدرت سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی جهان را بشکند، اضافه کرد:  تسلط آمریکا در آن زمان تسلط بی‎رقیب و بلامنازع بود.

عرفانی ادامه داد: شکستن پوسته تسلط سیاسی آمریکا در فضای دوقطبی جنگ سرد تنها از اراده کشوری ساخته بود که از قدرت ولی‎فقیه، اراده و همت ملت، روحیه شهادت‎طلبی و احیای روحیه جهادی برخوردار باشد تا بتواند کشوری بزرگ ایران را در فضای نامتوازن قدرت به استقلال برساند.

وی با بیان اینکه متأسفانه امروز در بازشناسی ابعاد عظیم انقلاب بزرگ دچار غفلت و کوتاه‎اندیشی شدیم، بیان کرد: دستیابی جمهوری اسلامی به استقلال در زمانی کوتاه با سرعتی شگفت‎انگیز شبیه معجزه بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی اضافه کرد: عکس‎العمل قدرت‎های جهانی به قدرت تازه تولد یافته ایران بسیار سخت و سنگین بود و احساس کردند قدرت جدیدی در هندسه قدرت جهان صادر شده که اگر مقابل آن نایستند به‎زودی مرکز ثقل قدرت را تغییر خواهد داد، چیزی که بعدها اثبات شد و امروز آن را می‎بینیم.

لازم به ذکر است؛ آئین رونمایی از کتاب« زندگینامه سردار شهید محمود کیا » با عنوان “سردار سربداران”در یادواره شهدای فرهنگیان و مدافع حرم شهرستان کردکوی برگزار شد.

مداحی توسط ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، پخش کلیپ و تجلیل از خانواده های معظم و معزز شهدای فرهنگی و مدافع حرم از دیگر برنامه های این مراسم بود.

تصاویری از این مراسم:

عکاس: محمدحسین کیا

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.