1396-04-26 18:24
1198
0
41566
به قلم سید مصطفی میرعرب رضی؛

فضای مجازی جولانگاه شیاطین استعمارگر

یکی از روش هایی که استعمارگران برای حفظ مستعمره خود و جلوگیری از قیام های مردمی بکار برده و می برند، ایجاد اختلاف در بین مردم یک کشور است. استعمار گران همواره سعی بر آن داشته و دارند تا در مستعمره ها و حتی کشورهای مستقل، از اتحاد اقوام جلوگیری کرده و آنها را تجزیه کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیترآزاد، دلیل اصلی استعمارگران برای تجزیه کردن کشورها به  کشورهای طایفه ای و کوچکتر، جلوگیری از تشکیل یک دشمن بزرگ و متحد است. آنها می دانند که اگر دست روی دست گذاشته و جلوی همبستگی ملی کشورها و یا اتحاد بین مردم چند کشور که اشتراکات عقیدتی و فرهنگی دارند  را نگیرند، همواره خطر بالقوه ای وجود دارد که منافع آنها را به خطر بیندازد..

غربی ها به این نتیجه رسیده اند، اگر قیام کنندگان تعداد اندکی باشند به سرعت سرکوب می شوند، ولی اگر یک کشور بزرگ با اتحاد ملی بر علیه استعمار قیام کند، بطور حتم استعمارگران راهی بجز ترک کشور مستعمره را ندارند.

استعمارگران بر این باورند، اگر یک کشور مستقل با جمعیت زیاد و دارای همبستگی ملی برای پیشرفت علمی و نظامی تلاش کند و آنها این کشور را به حال خود رها کنند، روزی خواهد رسید که مستعمرات و یا حتی کشورهای استعمار گر از ناحیه این کشورهای مستقل به خطر خواهند افتاد و برای همین سعی در کنترل جهان دارند.

یک تاکتیک قدیمی و کارا که پیروان شیطان و هوای نفس همواره از آن استفاده کرده اند، دامن زدن به اختلافات قومی و قبیله ای و پرداختن به تفاوتهای بین اقوام است.

یکی از تاکتیکهای این استعمارگران که از زمانهای خیلی قدیم وجود داشته است، تولید جوک ها و یا لقبهای مسخره کننده برای اقوام و یا افراد با نفوذ در بین مردم می باشد تا به این وسیله شخصیت آن قوم و یا فرد را در بین مردم تخریب کرده و از همراه شدن مردم با ان قوم و یا فرد جلوگیری کنند. همچنین پیروان شیطان همواره تلاش دارند تا با رواج بی فرهنگی و کشاندن جوامع به سوی تمسخر یکدیگر، بذر کینه را در دلها کاشته و قلبهای انسانها را از هم دور نگه دارند.

استعمارگران در ۹۰ درصد از کشورها با این تاکتیک موفق بوده اند، اما آنان در کشورهای مسلمان به دلیل دستورات دین اسلام که در قرآن کریم به آنها داده شده است تا از تمسخر و خواندن یکدیگر با لقبهای زشت خودداری کنند و اتحاد خود را در زیر پرچم اسلام حفظ کنند، موفقیت چندانی کسب نکردند.

برای همین مراکز استراتژیک و اتاق های فکر آنان به بررسی علت پرداخته و به این نتیجه رسیدند که برای پیشبرد این تاکتیک ها ابتدا باید اعتقادات را در این جوامع کم رنگ کرده و سپس تاکیک خود را اجرایی کنند.

غربی ها برای کم رنگ کردن ارزشهای دینی و نابودی اعتقادات مردم به ایجاد شبهات مختلف در اصل دین و قوانین دین اسلام پرداخته و با تبلیغ سیستم روشن فکری که چرا باید دین داشت و چرا باید عبادت کرد، یا اینکه دین وسیله ای برای حکومت بر مردم احمق است و .... سعی در پیشبرد اهداف خود دارند.

این انسانهای شیطان صفت، در ادامه تاکتیکهای خود در سیستم روشنفکری، به تخریب روحانیت، مومنان و رهبر جوامع پرداخته و با گسترش فضای مجازی سعی در مدیریت افکار کودکان و جوانان دارند. غربی ها به این نتیجه رسیده اند که ایران رهبری کشورهای استقلال طلب را در دست دارد لذا تمرکز اصلی خود را روی کشور ما گذاشته اند.

آنها با نفوذ در برخی از ارکانهای تصمیم ساز و نفوذ ایدولوژی در بین برخی از افراد درصدد نابودی انقلاب اسلامی  می باشند و همزمان در فضای مجازی به تبلیغ سیستم روشنفکری خود در بین عموم مردم هستند.

یکی از رایج ترین شبکه های فضای مجازی در ایران تلگرام است، دشمنان اسلام و ایران در این شبکه پایگاه های قوی ای ایجاد کرده است. از کانالها و گروه های خبری و سیاسی گرفته تا کانالهای جوک و اجتماعی.

همانطور که از نام کانالها و گروه های خبری و سیاسی مشخص است، هدف و راهبرد استعمار در این فضاها انتشار اخبار غلط همراه با برخی از اخبار موثق و یا تحلیل جهت دار برخی از خبرها است.

استعمارگران در کانالهای اجتماعی خود سعی بر سوق دادن افکار جامعه به سوی ارزش های جایگزین برای قوانین الهی است. مثلا بجای کمک به افراد در خفا برای عزت نفس انسانها، دیوار مهربانی راه بیندازیم و چه و چه تا افراد به این باور برسند که بدون دین هم می شود درست زندگی کرد و هرچه مشکلات در جامعه ما است از دین است .

 ( بررسی ارزشهای جایگزین و معرفی اشکالات آنها بسیار طولانی است و نیاز به این دارد تا اندیشمندان اسلامی کتابهایی در رد این ارزشهای ضد ارزش بنویسند.)

اما در کانالهای جوک که به ظاهر تنها برای جذب مخاطب و سرگرمی ایجاد شده اند اهداف شیطانی ای دنبال می شود که از ۳ نوع کانال و گروه های دیگر خطرناکتر است.

در این کانالها با گذاشتن جوک های مختلف از بی ادبی گرفته تا سیاسی اهداف متفاوتی دنبال می شود.

هدف از انتشار جوک های سیاسی ادامه همان تاکتیک استهزاء اقوام و افراد با نفوذ است. غربی ها که در علم روانشناسی پیشرفتهای خوبی داشته اند به این نتیجه رسیده اند که نباید مستقیم به فرد و یا ایدئولوژای حمله کرد، بلکه باید اهداف خود را در غالب فیلم، جوک و ... به خورد افکار ملتها داد و نا خوداگاه آنان را با اهداف خود همراه کرد.

اما جوکهای بی ادبی و هنجار شکن بسیار خطرناکتر از جوک های سیاسی هستند. در این جوکها با تشریح یک رابطه نامشروح و یا تمسخر یک قانون الهی بصورت طنز و خنده دار اعتقادات افراد نشانه گرفته شده است.

فرد که برای سرگرمی و خندیدن ان مطالب را می خواند بدون اینکه خود متوجه شود قربانی تله های استکبار خواهد شد. ضد ارزشها به مرور زمان برای او عادی خواهد شد و به علت پرداختن بیش از حد و اندازه به این موضوعها میل به انجام آنها در فرد قربانی بسیار زیاد خواهد شد.

استعمارگران به جملات زیر اعتقاد دارند و علم روانشناسی آنها نیز آن را اثبات کرده است.

Watch your thoughts, they become words;

watch your words, they become actions;

watch your actions, they become habits;

watch your habits, they become character;

watch your character, for it becomes your destiny.

در حقیقت پنج کلمه Word, Action, Thought, Character, Habit که به ترتیب به معنای «گفتار، کردار، افکار، شخصیت و عادات» می‌باشند.

که ترجمه آن می شود: مراقب افکارت باش که گفتارت می‌شود، مراقب گفتارت باش که رفتارت می‌شود، مراقب رفتارت باش که عادتت می‌شود، مراقب عادتت باش که شخصیتت می‌شود، مراقب شخصیتت باش که سرنوشتت می‌شود.

آنها بر اساس همین ایدئولوژی سعی در تخریب اعتقادات مسلمین دارند. متاسفانه مردم ما بسیار ساده اندیش شده اند و از کیص بودن مومنین خبری نیست.

هشدار ما به مردم عزیز ایران این است که حتی برای تفریح هم سراغ این کانالها نروند و این جوکها را به زبان نیاورند و از وردو کودکان و فرزندان خود در این کانالها جلوگیری کنند.

مسئولین کشور نیز باید با ادمین های این کانالها و گروه ها برخورد جدی داشته باشند. ما بر این اعتقاد هستیم که اگر ادمین های کانال های بزرگ جوک های هنجار شکن و  کانالهای سیاسی،خبری و اجتماعی معاند مورد بررسی و تحقیقات قرار گیرند بطور حتم ریشه آنها به اتاق های فکر استعماری خواهد رسید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.