1395-11-18 17:06
2527
1
34828
در گفتگو با فرزند ایشان بیان شد:

مرحوم حجت الاسلام علی کیاء (شیخ بابا) که بود؟

فرزند مرحوم حجت الاسلام کیاء گفت: بنا به گفته کسانی که همکلاس ایشان بودند، از نظر مراتب علمی بسیار انسان با فضلی بود،

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا، محمد کیاء فرزند بزرگ عالم فاضل و دانشمند فرزانه مرحوم حجت الاسلام علی کیاء (شیخ بابا) صبح امروز در پی درگذشت این عالم ربانی شهرستان کردکوی به خبرنگار ما گفت: مرحوم حجت الاسلام کیاء در سال 1314 در شهرستان کردکوی دیده به جهان گشود.

مرحوم حجت الاسلام کیاء در سن 11 سالگی وارد حوزه علمیه شد

وی افزود: پدرم بزرگوارمان در سن 11 سالگی به حوزه علمیه محسنیه گرگان رفتند و رحل اقامت گذاشتند برای اینکه دروس علمی و دینی را پیگیری کنند.

فرزند مرحوم کیاء با بیان اینکه بنا به گفته کسانی که همکلاس ایشان بودند، از نظر مراتب علمی بسیار انسان با فضلی بود، اظهار داشت: ایشان در سال 1329 رهسپار حوزه علمیه قم شدند و تا پایان دهه 40 و آغاز دهه 50 هجری شمسی به تحصیل در سطوح عالی پرداختند.

1080355 (1)

نوشتن مقاله در مجله مکتب اسلام در دوران جوانی

وی با اشاره به اینکه مرحوم کیاء در همان دوره جوانی در مجله مکتب اسلام که از مجلات بسیار خوب در حوزه تعالیم دینی بود قلم می زد، افزود: در مجله مکتب اسلام که علمایی همچون علامه طباطبایی، شهید مطهری، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در آن مقاله می نوشتند مقاله می نوشت.

محمد کیاء با بیان اینکه ایشان توفیقات بسیار زیادی در کارنامه خود دارد، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1359 با دعوت رسمی شورای انقلاب فرهنگی و وزارت علوم بعنوان استاد دانشگاه، دانشگاه مازندران معرفی شد.

25 سال تدربس در دانشگاه مازندران

وی افزود: مرحوم حجت الاسلام کیاء به مدت 25 سال در دانشگاه مازندران که دارای 4 دانشکده اقتصاد بابلسر، فنی بابل، کشاورزی ساری و منابع طبیعی گرگان بود، به تدریس در دروس عمومی و بعضا دروس رشته های تخصصی می پرداخت.

photo_2017-02-05_22-40-11

چاپ 16 کتاب توسط مرحوم حجت الاسلام کیاء

فرزند این عالم دانشمند با عنوان اینکه بالغ بر 16 کتاب از سوی ایشان چاپ گردید، گفت: در این راستا می توان به کتابهایی همچون مقدمه ای بر اخلاق، آئین زندگی یا اخلاق اسلامی که جزو دروس درسی دانشگاهی می باشد، بهداشت در اسلام، طب اسلامی، امر در ترازو، تاریخ را دوباره باید نوشت، احکام زمین ها، هفت سین قرآن، تفسیر سوره جمعه و… اشاره کرد.

کیاء با اشاره به اینکه مرحوم شیخ بابا در اواخر عمرشان سه کتاب در دست تکمیل داشتند که اجل مهلت نداد و نتوانست کتابهای خود را به سرانجام رساند، اظهار داشت: ایشان همیشه تأکید می کردند ان شاالله خداوند عمری دهد تا بتوانم این سه کتاب را تکمیل کنم و بعد به دیدار خداوند متعال بروم.

فرزند مرحوم کیاء به چاپ دو کتاب به زبان عربی از سوی این عالم دانشمند اشاره کرد و افزود: الاحکام احکام فالارضین، النقد و فی النقد که چندی پیش توسط موسسه میرداماد گرگان به چاپ رسید.

DSC005511

عارضه قلبی در سال 67

وی با بیان اینکه مرحوم پدرم از سال 1367 با عارضه قلبی مواجه شدند، گفت: در این رابطه مقداری پیگیری کرد اما نه بصورت جدی. سال 74 که دکترا بصورت جدی هشدار دادند که عمل جراحی کنند انجام نداد و به تأخیر انداخت که در نهایت در سال 1384 جراحی قلب توسط دکتر مشهور ایران دکتر ماندگار در تهران انجام شد.

فرزند مرحوم شیخ بابا کیاء ادامه داد: به دلیل تأخیری که در عمل حراجی قلب انداختند باعث بروز بیماریها و صدمات زیادی بر بدن ایشان شد که اکثر اوقات به پزشک مراجعه می کرد ند تا اینکه در همین اواخر در روز 28 دیماه 95 بیماری بر وی فشار وارد کرده و در بیمارستان بستری شدند.

17 بهمن ماه 95 و رهسپار به سوی حق…

محمد کیاء یادآور شد: مرحوم پدرم در تاریخ 30 دیماه 95 ایست قلبی کرده که با تلاش پزشکان بیمارستان حضرت امیرالمومنین (ع) کردکوی احیاء شد و  سرانجام در روز 17 بهمن ماه 95 دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط:

حجت الاسلام علی کیاء دار فانی را وداع گفت

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

ح

خدا بیامرزه

0
0
پاسخ
1395-11-19 04:40

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.