1396-07-30 17:58
1362
0
45626
فرماندھی انتظامی شهرستان مینودشت هشدار داد؛

مراقب کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک یا تماس تلفنی باشید

فرماندھی انتظامی شهرستان مینودشت در خصوص کلاھبرداری از طریق ارسال پیامک یا تماس تلفني توسط افراد سودجو و مجرم به شهروندان هشدار داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از مینوخبر، سرهنگ سید داود حسینی فرماندھی انتظامی شهرستان مینودشت اظهار کرد: طی چند سال گذشته و همچنین با وقوع چندین فقره کلاهبرداری به شیوه ارسال پیامک و تماس تلفنی در روزهای گذشته در شهرستان های مختلف استان گلستان از سوی برخی از کلاهبرداران، اقدام به اغفال شهروندان نموده و با هدایت افراد پای دستگاه های خودپرداز اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنان کرده اند.

وی افزود: اخیرا افرادی با شهروندان گلستانی تماس گرفته و این چنین بیان می کنند که سیم کارت شما در قرعه کشتی انجام شده توسط یکی از اپراتورهای تلفن همراه برنده جایزه نقدی یا سفر عتبات عالیات شده یا با استفاده از عناوینی همچون برقراری تماسی از برنامه های رادیویی و تلویزیونی مانند رادیو جوان و اعلام برنده شدن فرد در این چنین برنامه ها، استفاده از احساسات مردم و بکارگیری شیوه های مختلف مالباخته را به پای دستگاه های خود پرداز می کشانند.

سرهنگ حسینی ادامه داد: این افراد با وعده های دروغین اقدام به برداشت وجوه از حساب افراد به صورت کارت به کارت یا تغییر رمز دوم و برداشت اینترنتی یا سوء استفاده از حساب آنها جهت انتقال و جابجایی مبلغ کلاهبرداری از حساب سایر افراد می کنند.

این مقام انتظامی گفت: برخی افراد سودجو و کلاهبردار نیز با سوء استفاده از عدم آگاهی شهروندان با ارسال پیامک و تماس تلفنی و اعلام تبریک به مناسبت های گوناگون مانند اعیاد و ایام خاص و اعلام برندہ شدن آنان در این ایام با استفاده از الفاظ فریبنده افراد را اغفال نموده و عنوان دارند جهت ارسال جایزه به درب منزل می بایست مبالغی جهت پرداخت هزینه پستی واریز گردد که در صورت واریز مبلغ از سوی مالباخته ارتباط تلفنی قطع شده و به هیج وجه جوابگویی صورت نمی پذیرد.

فرمانده انتظامی شهرستان مینودشت در خاتمه عنوان داشت : شهروندان به تماس ها و پیام هاک مشکوک و ناشناسی مبنی بر برنده شدن در مسابقات و برنامه هاک رادیویی و تلویزیونی و یا شرکت های مخابراتی پاسخ نداده و از رفتن به جلوی دستگاه عابر بانک جهت دریافت هدیه و جایزه جدا خودداری نمایند.

کلاهبرداران همیشه در کمین شما هستند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.