1396-07-18 12:55
1092
0
45096
معاون تعلیم و تربیت سپاه مینودشت خبر داد؛

اجرای طرح طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در مساجد مینودشت

معاون تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه مینودشت از اجرای طرح طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در مساجد این شهرستان خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از مینوخبر؛ حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر حسینی در همایش طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مینودشت که با حضور روسای هیئت‌های مذهبی، مداحان، ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد این شهرستان در حسینیه آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) برگزار شد با اشاره به اینکه مسجد همان‌گونه که امام راحل فرمودند یک سنگر بزرگ برای اسلام است، اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم از این سنگر الهی حراست و حفاظت کنیم و بدانیم که اعتبار و عزت این سنگر به پویایی و فعالیت‌های پرثمر آن است.

وی با بیان اینکه ما در جنگ سخت با همه دشواری‌هایی که با خود به همراه داشت در برابر دشمن مقتدرانه ایستادگی کردیم، افزود: ما در جنگ تحمیلی نشان دادیم که به هر قیمتی شده نخواهیم گذاشت آرمان‌های امام و انقلابمان بر زمین مانده و حتی یک وجب از خاک سرزمینمان از سوی دشمن به یغما برده شود.

معاون تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه مینودشت با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) به همه ما یاد داد تا در طول تاریخ اگر می‌خواهید رزمنده جبهه حق باشید نباید ذلت را بپذیرید، خاطرنشان کرد: سرتاسر حادثه عاشورا در کنار دردناک بودن درس‌های بسیاری را برای ما به ارمغان آورده است که مهم‌ترین آن آزادگی، عزت و شجاعت است.

حسینی با اشاره به اینکه یک مسجد به وسیله امام جماعت و همکاری هیئت امنا اداره می‌شود، ادامه داد: این دو محور سرمایه‌های هر مسجد هستند و اما از بازوهای فرهنگی و اجرایی مساجد یعنی پایگاه‌های بسیج که وظایف سنگین فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و علمی را برعهده دارند نباید غفلت کرد.

وی از ارائه طرحی در مساجد از سوی نواحی مقاومت بسیج سپاه در شهرستان‌های استان گلستان خبر داد و گفت: این طرح که از سوی فرماندهی سازمان بسیج مستضعفان نیز مورد تاکید قرار گرفته است با هدف فعال و پویا کردن فضای فرهنگی و سیاسی مساجد در سال جاری اجرایی خواهد شد.

معاون تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه مینودشت با بیان اینکه این برنامه با تاسی از نهضت امام حسین (ع) با تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فریضه‌ای فراموش شده اجرایی می‌شود، تصریح کرد: در این طرح مساجد در سطح شهرستان به سه دسته مسجد الگو، مسجد درجه یک و مسجد درجه دو تقسیم می‌شوند.

حسینی با اشاره به اینکه مساجد الگو در شهرستان آن دسته از مساجدی هستند که ضمن دارا بودن تراکم جمعیتی در محله مسجد، برنامه‌های ویژه و شاخص فرهنگی و سیاسی برگزار می‌کنند، اضافه کرد: این مساجد در اقامه نماز در هر سه وعده صبح، ظهر و مغرب نیز اهتمام ویژه‌ای دارند.

وی از دسته‌بندی مساجد شهرستان مینودشت با بررسی و آمایش میدانی دقیق توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه مینودشت خبر داد و افزود: در سطح شهرستان مینودشت یک مسجد الگو، چندین مسجد درجه یک و تعداد معدودی مسجد درجه دو شناسایی شده‌اند که بر اساس تعداد وعده برگزاری نمازجماعت، فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی و همکاری و هماهنگی امام جماعت، هیئت امنا و فرماندهان پایگاه سطح‌بندی شده‌اند.

معاون تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه مینودشت با تاکید بر اینکه اعتباراتی که در این طرح به مساجد تزریق خواهد شد منوط به تداوم فعالیت مسجد در حوزه‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: تمامی این باید فعالیت‌ها از سوی امام جماعت، هیئت امنا و فرماندهان پایگاه خواهران و برادران تائید شود به این معنا که همه خادمان مسجد در اجرای آن نقش خود را ایفا کنند.

حسینی با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی در این حوزه اختصاص یافته است، ادامه داد: بر اساس پایش فصلی امیدواریم بتوانیم این اعتبارات را به مساجد تزریق کنیم و شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر برنامه‌های بدیع، ابتکاری و کارآمد در حوزه تربیتی، فرهنگی و بصیرت‌افزایی در مساجد باشیم.

وی با اشاره به اینکه اعتبار واریزی برای مساجد متعلق نباید صرف خرید تجهیزاتی از جمله سماور و موزایک فرش و ... شود، تصریح کرد: اعتباری که برای مساجد از سوی ناحیه مقاومت سپاه واریز می‌شود برای راه‌اندازی برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در مساجد است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.