1395-12-15 18:02
1507
0
36169
شهدا شرمنده ایم؛

عملکرد نا بخردانه مسئولان مینودشت در قبال شهدای گمنام

شهدای گمنام که در خوش نامی شهره عام و خاص شدند عاقبت در شهر ما آرام گرفتند. مردم شهرستان مینودشت میزبان شهدای خوشنام شدند و افتخاری دیگر نصیب مان شد اما چه شد که این میزبانی به نا مهربانی رسید؟

به گزارش گلستان ما، ایام فاطمیه است ایام شهادت بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س) مادر همه ی شهدای صدر اسلام، اولین شهید راه ولایت؛ ضمن گرامی داشت این ایام، چه شد که شهدای خوشنام شهرمان را همچنان در غربت و نامهربانی رها ساختیم؟ همه در این میزبانی شریک بودیم اما عهد شکن در مقابل شهدا. در این ایام خوب است نگاهی به عملکرد ما و شما مسئولان و...داشته باشیم، به تکلیفی که به عهده گرفتیم اما چه شد که این میزبانی به نا مهربانی رسید. نا مهربان شدیم و در تکلیفی که به عهده گرفتیم کوتاهی را صرف کردیم و پا از رکاب کشیدیم؟ تلنگری به گذشته می تواند افکارمان را صیقل دهد تا بتوانیم به ناگفته ها برسیم!

شهدا شرمنده ایم!

این هفته گلستان میزبان شهدای دیگری بود. همرزمان شهدای شهرمان، چه داریم که به آنان گفته شود؟ بگوییم ما از همرزم های شما با افتخار پذیرایی کردیم؟ حق را بجا آوردیم و تکلیف را صرف کردیم؟ ما مردم و مسئولان شهر چه دارند به همرزمان شهدای خوشنام شهرستان مینودشت بگویند؟ جز شرمندگی آیا می توانیم دگر بار شهید خوشنامی را به شهرمان دعوت کنیم؟

شهدا شرمنده ایم!
شهدای خوشنام شهرمان در پیشگاه خداوند به بالاترین مرتبه رسیده اند این شایسته نیست که در قبال این همه جایگاه رفیع انسانی این گونه در غربت بسر ببرند. ما کجا ایستاده ایم که مزار شهدای خوشنام شهرمان آلوده کج فهمی، بد مسئولیتی و بدقولی شده است.

مردم شهرمان نسبت به این شهدا چقدر تکلیف دارند که در مقابل این همه نامهربانی مسئولان بی تفاوت نشسته اند! چه می شود اگر شهدا را از خود بدانیم و میزبانی مهربان شویم.

چند سال است که شهدا در انتهای خیابان سید جمال الدین و مسیر دانشگاه آزاد اسلامی در قطعه ای آرمیده اند و جای بسی تاسف که این جایگاه رفیع دچار طمع و کاغذ بازی ها می شود تا جایی که وقتی به صاحب این قطعه زمین اهدایی مراجعه می کنی و علت عدم همکاری را جویا می شویم که چرا زمین اهدایی تفکیک نمی شود تا در مزار این عزیران یاد بودی ساخته شود تا حق میزبانی را به درستی به جا آورده باشیم؟ پاسخ می دهد: من مقصر نیستم. من صداقت دارم و این زمین را اهدا کرده ام اما در قبال آن فرماندار وقت تعهد دادند که امکاناتی را در اختیار بنده قرار دهند از جمله اجازه داده شود که مابقی زمین تفکیک شود و تغییر کاربری صورت بگیرد. تمام مسئولان شهرستانی زیر این موافقت نامه امضا کردند اما قرارداد سه ماهه تبدیل شده به چند ساله!

قدری به مقام شامخ شهدا توجه کنند

در صورتی که مسئولان شهرستان هم بر این باورند که تعهد صورت گرفته فرماندار وقت بدون توجه به مقرارات منابع طبیعی که تغییر کاربری را برای زمین های کشاورزی غیر ممکن می داند امضاء شده است!

اما سوال این جاست که این بی مسئولیتی و بی توجه ای به قوانین نه تنها از سوی فرماندار وقت صورت گرفته بلکه سایر مسئولان شهرستانی هم که یا ناظر بر این قرار داد بودند و یا امضاء کرده اند هم بی توجه بودند.

این شده که شهدای گمنام شهرستان مینودشت بخاطر یک سری بی توجهی و تعصب همچنان در غربت بسر می برند. هنوز بعد گذشت 4 سال همچنان در بین مسئولان و اهدا کننده زمین مزار شهدا اختلاف وجود دارد و یکدیگر را مشغول عملکرد نا بخردانه کرده اند. بدون اینکه قدری به مقام شامخ شهدا توجه کنند.

آنقدر صحبت های اهدا کنند زمین و مسئولان ضد و نقیض است که باید دست یاری به سوی خود شهدا برداریم و از شهدا کمک بطلبیم تا کمک کنند این بحران بی مسئولیتی هر چه سریعتر پایان پذیرد.

شهدا شرمنده ایم که نامهربانی را تقدیم شما کردیم

با تمام این حرف و حدیث ها بیایم کمر همت ببندیم و تعهد خودمان را در قبال شهدا به سرانجام برسانیم .تلنگری به خودمان بزنیم که ما و مسئولان شهرستان دواطلبانه خواستار آن شدیم تا این شهدا در شهر ما آرام بگیرند و با افتخار تعهد میزبانی را امضا کردیم حال چرا همدلی را به برکت این شهدا بر سر مزار آنان دعوت نکنیم تا هر یک از ما خادمی برای شهدا باشیم و در ایام فاطمیه، ایام شهادت بانوی دو عالم فاطمه (س) که بحق مادر همه شهداست، کمر همت ببندیم تا در بهسازی مزار شهدا سهیم شویم اگر می خواهیم در مقابل حضرت زهرا (س) رو سفید و سربلند باشیم.

شهدا شرمنده ایم که نامهربانی را تقدیم شما کردیم. آن چه که خطاب به مسئولان و همچنین اهدا کننده مزار شهدا باید بگوییم این است که شهدا که از دنیا و خوشی های آنان گذشتند تا من و شما در صندلی مسئولیت ادامه دهنده راهشان باشیم. امنیت را مدیون شهدا هستیم؛ سربلندی خود را مدیون خون شهدا بدانیم و قدری دنیا گریزی را از شهدا الگو بگیریم که ارزش این دنیا فقط به چند سال ختم می شود.

نشود که بگویند نا مهربان شدیم و در تکلیفی که به عهده گرفتیم کوتاهی را صرف کردیم و پا از رکاب کشیدیم.

منبع: پژواک سخن _ رقیه بشارت نیا

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.