1396-07-17 10:05
1175
0
45054

تاکید بر توجه به کودکان در اسلام و سیره اهل بیت علیهم السلام

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراوه تپه با تاکید بر این که در اسلام و سیره اهل بیت نیز بر تربیت و توجه به کودکان توصیه زیادی شده گفت:در واقعه ی کربلا نیز با وجود همه دغدغه های ذهنی ، مسایل و مشکلاتی که امام حسین (ع) داشت اما هیچگاه از توجه به نیازهای فرزندان غافل نبودند.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه اترک، حجت الاسلام حسینعلی امیرشاهی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراوه تپه به مناسبت روز جهانی کودک گفت: یکی از مهمترین وظایف والدین در قبال فرزندان ، توجه به نیازهای گوناگون فرزندان از جمله نیازهای زیستی( خوراک و پوشاک )، عاطفی ( مهر و محبت )، روانی ( امنیت و آرامش ذهنی ) و معنوی ( تعلیم واجبات دین ) است .

kudak2

کارشناس مسائل دینی و مذهبی ، با بیان اینکه در واقعه ی کربلا نیز با وجود همه دغدغه های ذهنی ، مسایل و مشکلاتی که امام حسین ( ع ) داشت اما هیچگاه از توجه به نیازهای فرزندان ، اصحاب و همراهان خود غافل نبود ، اظهار داشت: فرزندان و همراهان امام حسین ( ع ) در میدان مبارزه با طاغوت ، در سخت ترین حالات ، امام ( ع ) را صدا می زدند و ایشان با تمام غم و اندوهی که داشتند ، به سمت آنها می دوید ، در آغوش می گرفت و محبت و عاطفه خویش را به نمایش می گذاشتند .

kudak1

حجت الاسلام حسینعلی امیر شاهی تصریح نمود: در کربلا حضرت امام حسین ( ع ) به گونه های مناسب به نیاز فرزندان پاسخ می دهد و نسبت به فرزندانی که به میدان مبارزه آمده اند به گونه ای و همینطور به یگانه فرزندش زین العابدین علیه السلام(که در آن زمان بیمار شده بودند)به گونه ای دیگر . و در مورد یتیمان و داغدیدگان پس از شهادت خویش به شکلی دیگر سفارش می فرماید.

kudak3

وی در پایان خطاب به کودکان و نوجوانان افزود: هرچه رشد عقلانی شما عزیزان بیشتر بشود ، سئوالات جدی تری خواهید داشت ، بویژه در این سنین ، شرایط جدید، تغییر و تحولات، تصمیمات بزرگ در زندگی و ..... ایجاد می شود ، در چنین وضعیتی اول بر شماست که سوالات و نیاز های خود را مطرح کنید و بعد بر والدین بصیر و آگاه شماست که ، پای صحبت های شما بنشینند و با صبر و حوصله به پرسشهای شما پاسخ مناسب دهند و ابهامات را مرتفع سازند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.