1396-05-24 18:34
955
0
42764
رئیس اداره تبلیغات مراوه تپه:

استعانت از کسانی که دشمن اسلام هستند، ذلت است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراوه تپه گفت: افراد مومن و با ایمان کسانی هستند که نسبت به اعتقادات و تفکرات دینی خود سخت پایبند بوده و از خود استحکام نشان می دهند .

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان؛ حجت الاسلام حسینعلی امیرشاهی طی یک گفتمان دینی در جمع پرسنل اداره جهاد کشاورزی در خصوص ویژگی های مومنین از منظر و دیدگاه حضرت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: افراد مومن و با ایمان دارای یکسری مشخصه ها و ارکان مشخصی هستند، ارکانی که امام صادق(ع) برای ما ترسیم کرده است تا مومن واقعی خدای متعال باشیم.

کارشناس مسائل دینی و مذهبی تاکید کرد: در آیات و روایات دینی و مذهبی از جمله فرمایشات حضرت امام جعفر صادق (ع) با بیان یکسری ویژگی های شخصیتی پیروان خویش را به آراستگی به این خصلت ها فر می خواند از جمله اینکه « افراد مومن اهل ورع ، تلاش و کوشش هستند ، اهل وفاداری و امانت داری و اهل زهد و عبادت هستند . در هر شبانه روز 51 رکعت نماز اقامه می کنند . بیداران در شب و روزه داران در روزند . زکات اموال خود را می دهند و حج خانه خدا را به جا می آورند و از هر حرامی دوری می کنند » .

حجت الاسلام امیر شاهی تصریح کرد: امام جعفر صادق (ع) این ویژگی ها و خصوصیت ها را به منزله شاقول و تراز می داند تا هم پیروانش راستی و درستی خود را با آن بسنجند و عیار هماهنگی و همراهی خویش را با رضایت و انتظار اولیای دین محک بزنند و هم دیگران با مشاهد آنها به قداست و عظمت اهل بیت (ع) پی ببرند .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراوه تپه افزود: پایبند بودن و رعایت کردن مسائلی همچون زهد و دل نبستن به دنیا ، افزون بر آنکه سختی ها و مشکلات را بر انسان های مؤمن آسان می سازد ، از فراهم شدن زمینه بسیاری از گناهان جلوگیری کرده و به استحکام ایمان و اعتقاداتشان کمک می کند در نتیجه، روز به روز بر درجات ایمانشان افزوده می شود .

وی با تاکید بر اینکه مومن الهی هیچ گاه گوش به گفته های دشمن نمی دهد خاطر نشان کرد: اگر به خدای بزرگ اعتقاد داشته باشیم هیچ گاه دستمان را پیش غیر دراز نخواهیم کرد، استعانت از غیر آنهم از کسی که رنگ و بوی اسلام را نبرده و نمیداند، یک ذلت است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.