1396-03-21 17:02
1846
0
40136
پاسخ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص یک خبر؛

دو قطعه زمین با کاربری مذهبی در سایت جدید قرناوه علیاء تعیین شده است

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراوه تپه در خصوص سوال مردم روستای قرناوه علیاء برای ساخت مسجد در این روستا، گفت: دو عرصه به مساحت حدود 450 و 600 مترمربع با کاربری مذهبی در طرح گنجانده شده است.

راه اترک، در پی انتشار خبری با عنوان "سایت جدید قرناوه علیا، بدون مسجد است"  مرتضی صابری، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراوه تپه در این خصوص به خبرنگار راه اترک گفت: موضوع تعیین زمین برای ساخت مسجد در سایت جدید این روستا از قبل به آن پرداخته شده است و این موضوع را هم شورا و هم دهیار و حتی روحانیون منطقه من جمله رئیس حوزه علمیه روستای قرناوه علیاء هم مطلع هستند.

صابری ادامه داد: روستای قرناوه علیا جز روستاهای ایمن سازی شده شهرستان بوده که 23 خانوار در معرض خطر در این خصوص شناسایی شده اند و جهت اسکان و ایمن سازی روستا عرصه ای به مساحت بیش از 11 هکتار تملک و 160 قطعه طراحی گردید.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراوه تپه گفت: در چند مرحله قرعه کشی 145 قطعه به متقاصیان واگذار گردید، که حدود 70 درصد پایان کار خود را دریافت نموده اند. شن ریزی معابر انجام شده و برق رسانی با مساعدت اداره برق، شورا و دهیار این روستا انجام شده و شبکه گذاری گاز نیز در سایت جدید انجام گرفته است.

وی ادامه داد: در خصوص موضوع تعیین زمین برای ساخت مسجد هم دو عرصه به مساحت حدود 450 و 600 مترمربع نیز با کاربری مذهبی در طرح از قبل گنجانده شده است.

صابری علت اینکه کار ساخت آنها انجام نشده گفت: این بنیاد آماده واگذاری عرصه پس از درخواست اداره کل اوقاف از اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پس از سیر مراحل اداری می باشد.

ساخت مسجد منتظر انجام کارهای مربوط به اوقاف است

در همین خصوص با دهیار روستا تماس گرفتیم که وی هم ضمن تایید صحبت های رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: مدیر حوزه علمیه روستای قرناوه پیگیر این امر است و چندین بار به اداره اوقاف مراجعه کرده و ان شاء الله کارهای مربوط به اوقاف که تمام شود می توان کار ساخت مسجد را انجام داد.

روستای قرناوه در بخش گلیداغ از توابع شهرستان مرزی مراوه تپه می باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.