1396-03-02 14:27
938
0
39386
رئیس اداره تبلیغات مراوه تپه:

خانواده از مهمترین عواملی است که می تواند جلوی اعتیاد و آسیب های ناشی از آن را بگیرد

رئیس اداره تبلیغات مراوه تپه گفت: یکی از عوامل اصلی و مهم که می تواند جلوی اعتیاد و آسیب های ناشی از آن را بگیرد خانواده است. خانواده از مهمترین عوامل تربیتی محسوب می شود که هدف از آن ایجاد و پرورش نسل و هدایت آن به سوی اهداف صحیح تربیت است.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان، حجت الاسلام حسینعلی امیر شاهی در طی یک نشست صمیمی با قاسم دوجی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد و آسیب های آن اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر نه تنها افراد معتاد را بلکه هر فرد از افراد جامعه را تهدید می کند و هيچ استثنایی ندارد بين افراد و به هركس كه با آن در تماس باشد نیز آسيب می‌رساند.

کارشناس دینی و مذهبی تاکید کرد: در این بین یکی از عوامل اصلی و مهم که می تواند جلوی اعتیاد و آسیب های ناشی از آن را بگیرد خانواده است. خانواده از مهمترین عوامل تربیتی محسوب می شود که هدف از آن ایجاد و پرورش نسل و هدایت آن به سوی اهداف صحیح تربیت است. اما از طرفی هم باید این را در نظر گرفت که سبک غلط و نادرست تربیتی و زندگی والدین خود می تواند، به عنوان یک عاملی که باعث انحراف فرزندان می شود و آنها را به سمت خطر های بزرگی همچون اعتیاد بکشاند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراوه تپه با بیان اینکه صرف توجه و حساسیت والدین نسبت به تامین نیازهای جسمی و تغذیه ای فرزندان کافی نیست، تصریح کرد: والدین باید در درجه اول نیاز های مهمی همچون نیازها و خواسته های روحی و روانی را در کنار تامین نیازهای جسمی فرزندان را شناخته و اقدام به تامین آنها نمایند که اگر این اقدام صورت نگیرد ضربات سنگینی از این ناحیه متوجه فرزندان خواهد شد و همین مسئله لزوم اهمیت اطلاع رسانی و برگزاری کارگاه آموزشی در این رابطه را دو چندان می کند.

وی گفت: برای ساختن یک جامعه ای نمونه و همچنین تربیت انسان های کامل و سالم، اصول و روش هایی لازم و ضروری است که انسان در سایه آن بتواند به دور از هر گونه انحراف، مسیر رشد، شکوفایی و کمال را طی کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراوه تپه اظهار داشت: از آنجایی که انسان یک موجود متعالی و دارای استعداد رسیدن به کمال است، برای سیر تکاملی خویش نیازمند پیروی از یک روش تربیتی قوی و کامل است. ولی این را هم باید در نظر گرفت که انسان فاقد تربیت، فاقد همه چیز است، پس باید به دنبال تربیت روح و روان خویش بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.