1396-02-13 12:58
1321
0
38545
رئیس اداره تبلیغات شهرستان مراوه تپه:

یکی از مهمترین ویژگی های یک معلم خوب اخلاق و رفتار نیکو و پسندیده است

رئیس اداره تبلیغات شهرستان مراوه گفت: یکی از مهمترین ویژگی های معلم خوب اخلاق و رفتار نیکو و پسندیده است وقتی شاگردی جذب رفتار نیکو و پسندیده ای از معلم شود، به سوی آن رفتار خوب کشیده خواهد شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان، حجت الاسلام حسینعلی امیر شاهی طی یک نشست صمیمی به همراه مسئولین ادارات شهرستانی با ریاست محترم اداره آموزش و پرورش، ضمن عرض تبریک و تهنیت بمناسبت هفته گرامیداشت معلم اظهار کرد: اهمیت یک معلم و مربی جهت تعلیم، تربیت و پرورش افراد انسانی به حدی مهم و با اهمیت است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چنین روزی را در تقویم تاریخی خود جهت گرامیداشت مقام معلم در نظر گرفته و بنام هفته معلم نام گذاری نموده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراوه تپه با بیان اینکه خداوند متعال نیز طبق تفاسیر در سوره مبارکه علق آیات 1 تا 5 خود را معلم انسان می داند تصریح کرد: در سوره مبارکه علق آیات 1 تا 5 طبق تفاسیر مختلف قرآن کریم، خداوند متعال خود را معلم و مربی انسان دانسته و بعنوان کسی که به بشر گفت بخوان و به او تعلیم داد، می خواند و انسانی را که هیچ چیزی نمی دانست به وسیله قلم آموزش داد، که این از اوج قدرت و حکمت الهی در امر آفرینش است.

کارشناس مسائل مذهبی یکی از مهمترین ویژگی معلم را اخلاق و رفتار خوب و نیکو دانست و اذعان داشت: انسان ها به طور فطری عاشق اخلاق و رفتار پسندیده و نیک هستند و بی اختیار در برابر آن سر تعظیم درمی آورند و جذب آن می شوند. وقتی شاگردی جذب رفتار نیکو و پسندیده ای از معلم شود، به سوی آن رفتار خوب کشیده خواهد شد. تغییرات یک رفتار در انسان، با گفتار و پند و اندرز صورت نمی پذیرد، بلکه کردار و حرکت خوب، نیکو و پسندیده انسان هاست که موجب دگرگونی در دیگران می گردد.

حجت الاسلام امیر شاهی در پایان تاکید نمود: نظام آموزش و پرورش کشور یکی از مهم‌ترین و بهترین دستگاه های فرهنگی در جهت توسعه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، دینی و مذهبی جامعه بشر است و لذا نیازمند یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده همراه با سرمایه گذاری‌های عظیم و درازمدت است تا اهداف والای نظام آموزشی کشور که همان تربیت و تعلیم جامعه بشری و نسل ما است، تحقق یابد.

یکی از مهمترین ویژگی های یک معلم خوب اخلاق و رفتار نیکو و پسندیده است

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.