1398-03-08 08:18
2810
0
63537
در مسیر جاده جنگلی کبود وال رخ داد،

تصادف خودروی زانتیا و فوت نوجوان ۱۶ ساله در علی آبادکتول

خبر کوتاه و تلخ است… رانندگی بدون گواهینامه و تصادف در مسیر جنگلی کبود وال شهرستان علی آباد کتول منجر به فوت نوجوان ۱۶ ساله شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه، باز هم تخطی از قانون و رانندگی بدون گواهینامه و باز هم فوت یک نوجوان با انبوهی از آرزوها و رویا ها اینبار در مسیر پارک جنگلی کبودوال شهرستان علی آباد کتول…

اگرچه براساس قوانین راهنمایی و رانندگی، رانندگی زیر ۱۸ سال و تا وقتی هنوز گواهینامه‌ای در کار نیست برای افراد ممنوع است، اما متاسفانه کم نیستند نوجوانانی که به دلیل سهل انگاری و بی تفاوتی خانواده ها و کنجکاوی و علاقه شدیدی که به نشستن پشت فرمان خودرو دارند قبل از گواهینامه گرفتن، رانندگی در خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهر را تجربه کرده‌اند؛ تجربه‌ای که گاه برای خودشان و گاه برای سرنشینان و حتی عابران پیاده نیز گران تمام شده است و منجر به بروز حوادثی می شود که به هیچ عنوان امکان جبران وجود ندارد!

IMG 20190528 234447 018

دردمندانه این روزها برخی از خانواده ها نه تنها مانع از اقدام خلاف قانون فرزندان خود در استفاده از وسایل نقیله بدون گواهینامه می‌کنند، بلکه در مواردی پس از تصادف  خود را به عنوان راننده خودرو معرفی می کنند تا بتوانند علاوه بر سرپوش گذاشتن بر خطای فرزندان شان، از بیمه خودرو نیز استفاده کنند!

از سویی با وجود تلاش های گسترده نیروی انتظامی در فرهنگ سازی و جلوگیری از تردد نوجوانان فاقد گواهینامه با خودرو، کماکان شاهد بروز این دست تخلفات حتی در مدارس هستیم. در واقع سهل انگاری مسئولان برخی مدارس در آمد و شد دانش آموزان با خودروی شخصی (از جمله مدرسه ای که همین نوجوان در آنجا به تحصیل مشغول بود) و بی توجهی به این تخلف آشکار از سوی مسئولان مدرسه جای تامل دارد و نباید مغفول واقع شود. امید است مسئولان آموزش و پرورش نیز در جلسات آموزش خانواده به این نکات و ضرورت رعایت قانون از سوی خانواده ها و فرزندان شان توجه ویژه داشته باشند.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که نقش خانواده ها در فرهنگ سازی و تامل در رفتار فرزندان شان و برخورد قاطع نیروی انتظامی با متخلفین و اعمال قوانین سختگیرانه تر با افرادی که مبادرت به قانون شکنی می کنند، قطعاً در بروز حوادث ناگوار و این چنینی موثر است. بدون شک رانندگی بدون گواهینامه عواقب جبران ناپذیری دارد و گاهی ممکن است تمام رویاهای یک خانواده را با بی رحمی تمام روانه خاک سرد کند.  خودمان را جای خانواده این جوان ناکام بگذاریم… شاید فردا دیر باشد…

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.