1397-08-29 04:45
1798
0
58885
فرمانده انتظامی علی آباد کتول خبر داد:

قتل در تهران جنازه در گلستان/ قاتل فراری دستگیر شد

فرمانده انتظامی علی آباد کتول با اشاره به قتل زن جوانی که پیکرش 3 روز پیش در زمین های کشاورزی این شهرستان کشف شده بود، گفت: قاتل این زن در تهران شناسایی و دستگیر شد.

 به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ سرهنگ الیاس تازیکه در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری تحلیلی بیان کرد: با پیدا شدن جسد زن جوان در زمین های کشاورزی یکی از روستاهای شهرستان علی آباد کتول در روز جمعه، کارآگاهان تشخیص هویت پلیس آگاهی و تیم بررسی صحنه جرم نیروی انتظامی این شهرستان به محل کشف جسد اعزام شدند که با بررسی های انجام شده مشخص شد مقتول در جای دیگری به قتل رسیده و سپس به این مکان منتقل شده است.

وی با بیان اینکه با انجام تحقیقات کارشناسی و بررسی لحاف و پتویی که جسد درون آن پیچیده شده بود، مشخص شد که مقتول ساکن تهران است، اظهار کرد: ماموران انتظامی در ادامه بررسی ها متوجه شماره تلفن یک خشکشویی روی پتو شده و کارآگاهان موفق به شناسایی قاتل از روی همین شماره گردیدند.

تازیکه تصریح کرد: با هماهنگی پلیس آگاهی تهران بزرگ و اطلاعات کارآگاهان شهرستان علی آباد کتول، قاتل که همسر مقتول بود، روز شنبه دستگیر و به جرم خود نیز اعتراف کرد. 

وی با بیان اینکه انگیزه قتل از سوی قاتل، اختلافات خانوادگی عنوان شد، افزود: از آنجا که وقوع قتل در تهران بود، پرونده جهت ادامه تحقیقات بیشتر به این شهر ارسال شد.

تازیکه در ادامه در خصوص انتشار برخی اخبار هیجانی کذب و شایعات در فضای مجازی و کانال های تلگرامی گفت: متاسفانه برخی افراد به منظور جذب کاربران بیشتر اقدام به انتشار اخبار کذب و خلاف واقع در فضای مجازی می کنند که این اخبار منجر به تشویش اذهان عمومی و کُند سازی روند پیگیری و دستگیری متهمان می شود.

وی از مردم درخواست کرد جهت کسب اخبار موثق و مستند به نشریات رسمی و پایگاه های خبری دارای مجوز مراجعه کنند.

tazikeh 

دستگیری باند خانوادگی سرقت در علی آباد کتول

تازیکه همچنین در بخش دیگری از این گفت و گو از دستگیری باند خانوادگی سرقت در محدوده زمین های کشاورزی علی آباد کتول خبر داد و گفت: اعضای این باند 3 نفره خانوادگی در حال سرقت مسلحانه ادوات و وسایل کشاورزی بودند که با اقدام به موقع ماموران نیروی انتظامی، فرصت هر گونه عکس العمل و تیر اندازی از آن ها سلب و هر 3 متهم بلافاصله دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: از متهمان که سابقه چندین فقره سرقت به عنف، مقرون به آزار، سرقت مسلحانه و شرارت دارند، یک قبضه کلت کمری، یک قبضه قمه، تعداد قابل ملاحظه ای گوشی تلفن همراه و یک دستگاه پراید کشف و ضبط شد. متهمان جهت تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس اگاهی شهرستان قرار گرفتند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان در ادامه از دستگیری 3 نفر سارق و 2 نفر مال خر که در منطقه فاضل آباد و علی اّباد اقدام به سرقت کابل و تجهیزات مخابرات برق می نمودند خبر داد و گفت: از متمهان مقادیر زیادی سیم، کابل و انواع تجهیزات و ادوات مربوط به قطع و برش سیم و کابل کشف و ضبط گردید.

دستگیری 3 سارق و مال خر در علی آباد کتول

تازیکه همچنین از دستگیری 3 سارق و یک مال خر که بیشتر در محدوده شرق استان گلستان و شهرستان علی آباد کتول اقدام به سرقت می کردند، نیز خبر داد و افزود: افراد دستگیر شده به سرقت های متعدد اقرار کرده و باز سازی تعدادی از صحنه های جرم انجام شد.

وی در خصوص سرقت های انجام شده از منازل گفت: 40 در صد از سرقت های انجام شده در شهرستان مربوط به خانه ها و مکان هایی بوده که افراد در هنگام خروج از منزل درب اصلی را قفل نکرده بود.

تازیکه ایمنی را مهمترین اصل در پیشگری از سرقت دانست و اذعان کرد: نصب حفاظ روی تراس، پنجره های مشرف به حیاط خلوت، باغچه و کوچه، نصب دوربین و دزد گیر مطمئن، استفاده از گاو صندوق یا صندوق امانات بانک، به جای نگهداری طلاجات در یخچال، دراور، کیسه برنج، گلدان و ... در جلوگیری از سرقت های منازل و اشیاء گران قیمت تاثیر بسزایی دارند.

امنیت خط قرمز پلیس است

فرمانده انتظامی شهرستان علی آباد کتول در پایان از ادامه طرح های برخورد و دستگیری معتادان متجاهر، خرده فروشان، سارقین، محکومین متواری و برخورد با گردانندگان پاتوق های استعمال مواد مخدر، طرح کنترل مجرمین و ... به صورت مستمر خبر داد و افزود: امنیت خط قرمز پلیس است و با هر هم زنندگان نظم و امنیت جامعه به شدت برخورد می شود و شهروندان نیز می توانند هر گونه اخبار و اطلاعات را از طریق پلیس 110 در اختیار نیروی انتظامی شهرستان قرار دهند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.