1397-05-20 07:33
2302
0
55950
در نشست با خبرنگاران مطرح شد؛

پروژه تغییر نام «فاضل آباد»/ شهروندان نام زیبا پیشنهاد دهند

نشست خبری شورای اسلامی و شهرداری فاضل آباد با اصحاب رسانه برگزار شد. نشستی که از درد دل شوراییان آغاز و با بیان اقدامات و برنامه هایشان ادامه یافت و با طرح تغییر نام این شهر اوج گرفت.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ اکبر قاسم نژاد عضو شورای اسلامی شهر فاضل آباد در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک هفته خبرنگار، صداقت در گفتار، شهامت و شجاعت در بیان حقایق، دخالت ندادن گرایش های سیاسی در اخبار، حضور به موقع در اتفاقات و حوادث و ارتقاء روحیه مطالبه گری مردم را از ویژگی های خبرنگاران برشمرد و اظهار کرد: خبرنگاری که چنین ویژگی هایی نداشته باشد، مردم در گذر زمان متوجه می شوند که چهره وی واقعی نیست و اعتمادها از بین می رود.

وی در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به نواقص و کاستی ها موجود در قانون شوراهای اسلامی و لزوم رفع آن توسط مراجع قانونگذار گفت: شوراها و سیستم مدیریت شهری زمینه ساز رشد و پیشرفت شهر هستند.

لزوم همکاری دستگاه های اجرایی با شوراهای اسلامی

قاسم نژاد همچنین با اشاره به بند 32 از ماده 80 قانون شوراهای اسلامی که بر اساس آن همه ی دستگاه ها موظف هستند برنامه ها و اقدامات خود را در اختیار شوراها قرار دهند، اذعان کرد: علیرغم مکاتبات، تقریباً هیچ یک از دستگاه ها تاکنون برنامه های خود را به ما اطلاع نداده اند و این در حالی است که شوراها در ارتباط مستقیم با مردم هستند و باید به آن ها پاسخگو باشند.

عضو شورای اسلامی شهر فاضل آباد افزود: یکی دیگر از مشکلات شوراهای اسلامی و شهرداری ها عدم هماهنگی دستگاه های خدمات رسان همچون شرکت های برق، گاز، آب و مخابرات در زمینه کنده کاری خیابان ها است که سبب تاخیر در اجرای پروژه آسفالت خیابان ها و یا تخریب آن بعد از گذشت زمان کمی از اجرای این پروژه ها می شود.

وی همچنین با اشاره ظرفیت بالای گردشگری در شهر فاضل آباد و دهنه محمد آباد کتول گفت: در راستای اجرای طرح های گردشگری توسط شهرداری در دهنه محمد آباد کتول 300 میلیون تومان اعتبار تصویب شد، اما این پول علیرغم تلاش ما و مصوبه ای که بود، به دست ما نرسید و در جایی دیگر از استان صرف شد.

اجرای طرح های ماندگار در فاضل آباد 

قاسم نژاد در ادامه از اجرای 5 طرح ماندگار در شهر فاضل آباد خبر داد و گفت: طرح های تفکیک زباله از مبداء و مکانیزه کردن سطل های جمع آوری زباله، احداث غسالخانه و ساماندهی آرامستان شهر، رسیدگی به مبلمان شهری و رنگ آمیزی دیوارهای شهر بر اساس اصول روانشناسی، توسعه فضای سبز، احداث جاده سلامت و همچنین رسیدگی به وضعیت حقوق و سنوات نیروی های خدوم شهرداری فاضل آباد تا پایان امسال اجرایی می شود.

وی تکمیل پروژه ساختمان شورا در شهرک امام، ایجاد ایستگاه سوخت، تملک زمین و ایجاد سایت گردشگری در دهنه محمد آباد کتول و نصب دومین برج پرچم کشورمان در مرکز شهر فاضل آباد را از دیگر برنامه های شورا و شهرداری فاضل آباد برشمرد.

TAJLIL1

مردم مطالبه گر باشند

محمد رضا گزمه عضو دیگر شورای اسلامی شهر فاضل آباد نیز در این نشست خبری ضمن تبریک هفته خبرنگار، سخنان خود را با گلایه از مردم و خبرنگاران آغاز کرد و گفت: مردم و رسانه ها باید از مسئولین مطالبه گری کنند. منتخبین خود را رها نکرده و با نقد منصفانه سبب رشد آن ها شوند.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی جامعه، گریبان مردم را گرفته است، گفت: اگر مسئولین ما گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب بوده و به رهنمودهای ایشان عمل می کردند، امروز در این نقطه با این مشکلات فراوان اقتصادی نبودیم.

گزمه در ادامه به اقدامات شورای اسلامی شهر فاضل آباد اشاره کرد و گفت: متاسفانه شناسنامه جامعی از وضعیت خیابان ها و کوچه های شهر فاضل آباد در دست نداشتیم، اما در این مدت با شناسایی64 نقطه شهر که در بسیاری از این نقاط عوارض شهرداری به عادلانه و بر اساس سطح معیشتی شهروندان دریافت نمی شد را اصلاح کردیم.

منصور خسروی شهرداری فاضل آباد هم در این نشست خبری از اجرای طرح هایی در راستای کاهش هزینه ها و افزایش درآمدهای پایدار شهرداری خبر داد و گفت: در این راستا رایزنی هایی انجام داده ایم که مجتمع دخانیات این شهر که بسیاری از واحد های آن خالی مانده، در امر اسکان گردشگران استفاده شود.

اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء

وی همچنین به اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء اشاره کرد و گفت: روزانه 10 تُن زباله در شهر فاضل آباد چمع آوری می شود که کیلویی 70 تومان هزینه دارد. با اجرای طرح تفکیک زباله این هزینه های تقریباً به نصف کاهش یافته و امکان بازیافت از طلای کثیف نیز امکان پذیر می شود.

خسروی افزود: به زودی 170 باکس زباله در راستای اجرای طرح مکانیزه جمع آوری زباله، در شهر فاضل آباد نصب می شود.

افتتاح 7 پروژه شهرداری در هفته دولت امسال

شهردار فاضل آباد در پایان سخنان خود از افتتاح و کلنگ زنی 10 پروژه شهرداری در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: در این ایام 7 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار 690 میلیون تومان افتتاح و 3 پروزه با اعتبار 700 میلیون تومان نیز کلنگ زنی می شود.

ندا میر پور عضو دیگر شورای اسلامی شهر فاضل آباد نیز در بخش پایانی این نشست، از برنامه شورا برای تغییر نام این شهر خبر داد و گفت: می خواهیم نام شهر فاضل آباد را به نامی زیبا و متناسب با پیشینه فرهنگی و تاریخی این شهر تغییر دهیم که در این راستا از شهروندان برای پیشنهاد نامی زیبا کمک می خواهیم.
وی تصریح کرد: تا کنون نام «کمالان» که با پیشینه این شهر نیز همخوانی دارد، مطرح شده است.

گلزار شهدای گمنام مرمت می شود

میر پور در ادامه از اجرای برنامه های فرهنگی و آموزش شهروندی در محلات این شهر خبر داد و گفت: تاسیس بازارچه بانوان، مرمت و بهسازی گلزار شهدای گمنام و ایجاد فضای فرهنگی در جوار این گلزار را از دیگر برنامه های شورای اسلامی و شهرداری این شهر برشمرد.

در پایان از خبرنگاران با اهداء لوح سپاس و هدایایی، تجلیل شد.

TAJLIL1

TAJLIL1

TAJLIL1

TAJLIL1

TAJLIL1

TAJLIL1

 انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.