1396-10-18 16:58
3027
1
48894

اولین کارگاه آموزشی تکثیر و پرورش زالوی طبی در علی آباد کتول + تصویر

ریس اداره شیلات شهرستان علی آبادکتول از برگزاری اولین کارگاه آموزشی تکثیر و پرورش زالوی طبی در این شهرستان خبر داد و گفت: این کارگاه آموزشی در راستای ایجاد زمینه اشتغال، درآمد زایی و کمک به خانوار روستایی برگزار شد.

رحمت محمدی در حاشیه کارگاه آموزشی پرورش زالو در گفت و گو با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: کارگاه آموزشی یک روزه پرورش زالوی طبی ویژه علاقمندان این عرصه با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

وی آشنایی علاقه مندان و متقاضیان اجرای طرح پرورش زالو با مقدمات و الزامات پرورش زالوی طبی، ارتقاء سطح آگاهی بهره برداران و افزایش صرفه اقتصادی در این شهرستان را از اهداف این کارگاه آموزشی برشمرد.

وی اذعان کرد: امکان اجرای این طرح در مکان کوچک با هزینه اندک و سود مناسب از مزیت های طرح پرورش زالو است که می تواند در قالب مشاغل خانگی به افزایش درآمد خانوار و رهایی جوانان از بیکاری کمک کند.

رییس اداره شیلات شهرستان علی آباد کتول خاطر نشان کرد: امروزه پرورش زالو برای درمان و طب سنتی کاربرد زیادی دارد و در کشور ما نیز این صنعت جنبه تجاری به خود گرفته است که امیدواریم با اجرای این دوره ها جوانان علاقمند به سمت این حرفه رفته و شهرستان علی آباد کتول نیز بتواند به قطب پرورش زالو در استان تبدیل شود.

zalo

zalo2

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

مردمحمد خواجوی مقدم

سلام من پرورش زالو رایاد بگیرم لطفاراهنمایی فرمایید

0
0
پاسخ
1397-05-24 15:11

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.