1396-06-28 09:54
1281
0
44235
به همت «بسیج و سپاه» راه اندازی شد؛

افتتاح مرکز مشاوره تخصصی خانواده در علی آبادکتول + تصاویر

مرکز مشاوره تخصصی خانواده در علی آباد کتول به همت کارگروه اجتماعی مجمع بسیج و سپاه ناحیه علی آباد کتول در این شهرستان راه اندازی شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه، سرهنگ محمود بیات فرمانده سپاه شهرستان علی آباد کتول در آیین افتتاح مرکز مشاوره تخصصی خانواده «مودت» گفت: پسش از برگزاری یک سال جلسات مکرر، آسیب های اجتماعی در این شرستان احصا شد و بر اساس آمارها و اهمیت حفظ بنیان خانواد، پیشگیری از طلاق اولویت اصلی کارگروه اجتماعی بسیج قرار گرفت.

وی با بیان اینکه هدف ما از راه اندازی این مرکز، کاهش میزان اختلاف و طلاق زوج ها است، اظهار کرد: بسیاری از افراد توان پرداخت هزینه مراکز مشاوره فعلی را ندارند، اما این مرکز تخصصی با دریافت هزینه ای ناچیز به زوج ها خدمات مشاوره ای می دهد.

وی افزود: «رضا احمدی»، «حجت الاسلام سید عباس سیدی» و «حجت الاسلام بلال طوسی» از مشاوران مجرب در استان و شهرستان هستند که فعالیت خود را در این مرکز به طور جهادی آغاز کرده و به خانواده های آسیب دیده و در معرض بحران طلاق خدمات مشاوره ای می دهند تا کانون خانواده خود را حفظ کنند.

رضا احمدی روانپزشک این مرکز گفت: در دنیا مرسوم است بعد گذشت مدتی از آموختن تخصص ها و مهارت ها، دوره های بازآموزی برگزار می شود تا افراد آخرین دستاوردها و راهکارهای کاشتی ها را آموزش ببینند، اما چنین دوره هایی در امر ازدواج و خانواده که یکی از مهمترین ارکان جامعه است، اتفاق نمی افتد و از این رو اختلاف ها در برخی خانواده ها افزایش یافته و منجربه طلاق می شود.

وی اذعان کرد: طلاق موضوع پنهانی نیست و امروز در جامعه به یک معضل تبدیل شده است و باید برای کاهش آمار این اتفاق تلخ اقدامی عملی و اثرگذار انجام شود که ارائه مشاوره به زوج های آسیب دیده یکی از راهکارها است.

احمدی تصریح کرد: در هیچ برحه ای از زمان، خانواده تا این اندازه شکننده نبوده، اما قرن 21 به عصر فروپاشی خانواده ها و شکل گیری بیت عنکبوتی که در آن هر یک از اعضای خانواده به کار خود مشغول هستند، معروف شده است.

وی با قدردانی از بسیج که در راه اندازی مرکز مشاوره ویژه خانواده های در معرض طلاق گام برداشته، افزود: در چنین برحه حساسی که دشمن با جنگ فرهنگی در حال تخریب بنیان مقدس خانواده به ویژه در کشورهای اسلامی و ایران است، باید در چنین شرایطی ما نیز با کار فرهنگی و آموزش مهارت های زندگی به مردم و ارائه مشاوره به زوج ها از بروز طلاق و آسیب های بعد از آن پیشگیری کنیم.

moshaver1

moshaver1

moshaver1

moshaver1

moshaver1

moshaver1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.