1396-05-31 14:02
1210
0
43032

آخرین تصاویر از روند عملیات بازسازی پل تاریخی آق قلا + تصاویر

مدتی است که عملیات ترمیم و مرمت پل تاریخی آق قلا با سرعت بیشتری در حال انجام است که امیدواریم با تلاش‌های شبانه‌روزی پیمانکار ، همزمان با عید سعید قربان، شاهد تردد شهروندان از روی پل تاریخی باشیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه اسپی دژ، پل تاریخی آق‌قلا یک اثر و بنای تاریخی عهد صفوی و تنها پل دارای تزئینات آجری در ایران بر روی رودخانه گرگان به شماره ثبت ملی ۹۱۹ است.

پل آق‌قلا به طول 75.75 و عرض گذرگاه حدود 4.30 متر و حداکثر ارتفاع 12 متر از سطح آب یکی از نمونه‌های منحصر به فرد در این منطقه است.پل دارای چهار چشمه نامساوی با طاق جناغی و پایه‌های مستحکم بوده که پس از کاوش‌های اخیر به نظر می‌رسد بیش از 4 چشمه داشته و در حال حاضر پل دارای 5 پایه آجری است که در سمت شرق موج شکن‌های زاویه‌دار و در سمت غرب پشت بندهای مدوری شکل دارد که تزئینات آجری کاری از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این سازه معماری است.

مدتی است که عملیات ترمیم و مرمت این پل با سرعت بیشتری در حال انجام است که متولیان امور وعده دادند که با تلاش‌های شبانه‌روزی پیمانکار ، همزمان با عید سعید قربان، شاهد تردد شهروندان از روی پل تاریخی باشیم.

تصاویر زیر مربوط به پیشرفت‌های این پروژه در روزهای اخیر می‌باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.