1396-05-22 12:02
1287
0
42668
بخشدار کمالان:

سیلاب در محمد آباد کتول قربانی نداشت/ تاسیسات بیش از 15 میلیارد تومان خسارت دیده اند

بخشدار کمالان شهرستان علی آباد کتول گفت: وقوع سیلاب در دهنه محمد آباد کتول خسارت جانی نداشت، اما بر اساس بررسی های اولیه، این سیل بیش از 15 میلیارد تومان به تاسیسات راهداری دهنه محمدآباد کتول خسارت وارد کرده است.

به گزارش گلستان ما، سید رحمت اله میردیلمی در گفت و گو با زرین نامه بیان کرد: تعدادی از افراد بومی در شب اول وقوع سیلاب مفقود بودند که خوشبختانه با اتصال برق و برقراری ارتباط وضعیتشان مشخص شده و سالم هستند.

وی در ادامه با اشاره به خسارات سیل به تاسیسات در دهنه محمد آباد کتول گفت: بیشترین خسارت ها به تاسیسات برق، آب شرب، راه و رودخانه بوده که عوامل دستگاه های ذیربط مشغول ساماندهی و همچنین برآورد میزان دقیق خسارات وارده هستند.

میردیلمی افزود: راه های ارتباطی 13 روستای کوهستانی و محور اصلی دهنه محمدآباد کتول در این سیلاب آسیب جدی دیده، اما در حال حاضر راه ارتباطی همه ی روستاهای دهنه باز است و رفت و آمد در آن جریان دارد.

وی همچنین با بیان اینکه خسارت به جویبارهای منتهی به رودخانه روستاهای خلیندره، گنو، غریب آباد و چه جا زیاد است، اظهار کرد: ده ها آبراهه در دهنه محمد آباد کتول یا با سطح زمین یکسان و یا به دره ای عمیق تبدیل شده است.

میردیلمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم ایجاد راهدارخانه در دهنه محمدآباد کتول، تصریح کرد: رودخانه محمد آباد کتول دارای حوضه آبخیز وسیع است و لذا این دهنه برای پیشگیری از بسیاری خسارات و هزینه ها در مواقع بحران به راهدارخانه ای مجهز نیاز جدی و مبرم دارد.

رییس فرعی مدیریت بحران بخش کمالان خاطر نشان کرد: ناوگان راهداری در دهنه محمد آباد کتول فرسوده و بیشتر مواقع در دسترس نیست. در این روزهای بحرانی نیروهای راهداری با تلاش فروان و با امکانات حداقلی توانستند بیشترین خدمات را ارائه دهند، اما بنا به ضرورت منطقه باید این ناوگان نوسازی شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.