1397-04-06 15:33
1452
0
54743
پژوهشگر اجتماعی:

کارها در حوزه "اجتماعی کردن مواد مخدر" بصورت جزیره ای انجام می شود

کلنگ سالن ورزشی سرپوشیده و چند منظوره در روستای یلمه سالیان بخش وشمگیر با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و مردم این روستا به زمین زده شد

به گزارش گلستان ما به نقل از  گل رامیان، رضا یازرلو عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور گنبد و پژوهشگر اجتماعی در همایش مبارزه با مواد مخدر که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان رامیان برگزار شد، گفت: در راستای اجتماعی کردن مواد مخدر نه تنها با کم کاری ارگانها مواجه هستیم بلکه پدیده ای بنام بیش فعالی ارگانها و نهادها در این حوزه داریم پس چرا وضعیت ما مطلوب نیست.

وی با اشاره به وجود قریب به ۴ هزار شهید مواد مخدر و ۱۳ هزار جانباز ولی امار دستگیری ما خیلی زیاد است، اظهار کرد: میزان کشفیات رو به افزایش است ولی این امر افزایش مصرف کننده را نشان می دهد.

یازرلو افزود: گلستان دومین استان در حوزه شیوع مصرف مواد مخدر است و اعتیاد مادر همه آسیبهاست کارهای مثبتی که در حوزه اجتماعی کردن مواد مخدر صورت میگیرد بصورت جزیره ای است یعنی هر ارگانی کارخود را انجام میدهد و متحد نیستند و این راندمان کار را پایین میاورد.وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد زندانیان مرتبط به این حوزه است، افزود: باید یک پکیج سیاستی برای آسیبها که موادمخدر هم در آن قرار دارد، قرار دهیم.

نگاهها به اعتیاد امنیتی بوده است

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور گنبد گفت: نگاهها نسبت به اعتیاد امنیتی بوده است و می گویند آمارها را اعلام نکنید که بداموزی میشود و مردم نگران می شوند یا امارها با واقعیت فاصله دارد یا متناقض است و لذا در حوزه سیاستگداری دچار سردرگمی می شود و برنامه ریزی ها را با چالش مواجه می کند.

وی با بیان اینکه موادمخدر لایه های پنهانی دارد و باید اشکار شود، بیان کرد: تناسب فعالیتها در حوزه اجتماعی کردن مواد مخدر مثل اموزش به شدت کار می شود ولی در بعضی موارد اینگونه نیست و این تناسب رعایت نمی شود اما در حوزه توان بخشی بار بر دوش بهزیستی است و همچنین اموزش هم مبتنی بر تمام واقعیتها نیست و اموزش ها و اگاهی ها به موقع داده نمیشود.

این پژوهشگر اجتماعی تصریح کرد: حوزه آموزش مبارزه با مواد مخدر، الزاما منجر به تغییر رفتار نمی شود بلکه بینش و نگرش است که تغییر رفتار را ایجاد میکند لذا در حوزه اجتماعی کردن مواد مخدر دچار تقلیل گرایی هستیم و باید روی ریشه های اجتماعی کار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: توجه به ارزشها و هنجارها و بافت فرهنگی یک مجموعه در سیاستگزاری خیلی مهم است.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.