1397-04-01 18:59
1058
0
54574
رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامیان:

ثبت 160 هیات و مداح بخش مرکزی رامیان در سامانه طوبی/ فعالیت 15 خانه قرآن

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامیان گفت: 160 هیات مذهبی و مداح در بخش مرکزی رامیان در سامانه طوبی به ثبت رسیده و 15 خانه قرآن شهری و روستایی با ثبت مجوز در این شهرستان فعالیت دارند.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام محمدباقر جلالی رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامیان ضمن گرامیداشت روز اطلاع رسانی و تبلیغ دینی در گفتگو با گل رامیان گفت: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامیان در دو بخش مرکزی شهرهای رامیان، دلند، تاتار و روستاها و نمایندگی این اداره متصدی بخش فندرسک، شهر خان به بین و روستاهاست و رئیس این سازمان مستقیما از طرف شخص مقام معظم رهبری انتخاب می شود.

وی با اشاره به خدمات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در بخش مرکزی در وضعیت فعلی آن اظهار کرد: ثبت هیئات و نظارت آنان که در این شهرستان 116 هیئت که حدود 40 هیئت در سامانه طوبی ثبت شده) است.

حجت الاسلام جلالی افزود: سیاستهای کلی هیئات توسط شورای هیئات مذهبی که منتخب روسای هیئت و متشکل از هفت نفر هستند در سطح شهرستان برنامه ریزی می شود و البته ثبت هیئت جدید نیز منوط به تصویب درهمین شوراست.

وی از دیگر خدمات این سازمان را ساماندهی مداحان و نظارت عنوان کرد و افزود: در این بخش شهرستان 120 مداح در سامانه طوبی ثبت شده است که هفت مداح نیز به انتخاب مداحان شهرستان بعنوان کانون مداحان مسائل مربوط به این حوزه را به صورت مردمی اداره خواهند کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامیان با اشاره به خدمات دیگر این سازمان گفت: ثبت خانه های قرآنی و نظارت آنان با 7 خانه قرآنی روستائی و 8 خانه قرآنی شهری، ثبت و نظارت موسسات قرآنی (5 موسسات قرآنی)، ساخت و نگهدای خانه های عالم (ده خانه عالم)، ثبت وساماندهی بانوان فرهیخته و ساماندهی وضعیت روحانیون و اعزام و نظارت برآنان که بعضی مستقیم یاغیر مستقیم بااین نهاد مرطبت هستند.

وی بیان کرد: اعزام بیش از 40 روحانی به مساجد روستا و شهرها با همکاری دفاتر ائمه جمعه در مناسبتهایی مثل ماه رمضان، محرم، هفته وحدت، ایم فاطمیه، مبعث، دهه فجر و .. . و نیز 10 روحانی مستقر، خود استقرار و پاره وقت که مستقیما با این اداره مرتبط هستند.

جلالی با اشاره به برنامه های فرهنگی، عنوان کرد: برگزاری برنامه متعددی نظیر هسته فرهنگی جوان، بوستان معرفت مخصوص نوجوانان، برگزاری محافل انس با قرآن در طی سال، گفتمانهای دینی در مدارس و مساجد، گرامیداشت مناسبتهای ملی و مذهبی باهمکاری دفاتر ائمه جمعه و گاهی هم نهادهای دیگر و یا همکاری در برگزاری این نشست ها که معمولا به همت ائمه جمعه شهرستان برگزار می شود.

وی، برگزاری کلاسهای رو خوانی و روانخوانی و اعطای مدرک در طی سال، طرحهای قرآنی با محوریت یکی از سوره قرآن بعنوان مثال طرح1441، را از دیگر فعالیت ها در قالب برنامه های فرهنگی ذکر کرد و تصریح کد: البته این گوشه ای از فعالیتهای گسترده این اداره در بخش مرکزی شهرستان سازمان تبلیغات است.

وی خاطرنشان کرد: اداره سایتی مثل تبیان، فعالیت در شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای و فضاهای مجازی فعال در امر فرهنگی بعهدهاداره مرک بوده لذا مقام معظم رهبری (مد ظه العالی) در مدح این سازمان در سطح کلان فرمودند: (مامعتقدیم این مجموعه ای که امروزه بعنوان سازمان تبلیغات اسلامی گردهم آمده اند، بالاترین ومنسجم ترین مجموعه ای است که درطول تاریخ تبلیغاتمان داشته ایم.)

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.