1397-03-06 16:01
1557
0
53791
فرماندار شهرستان رامیان:

شهرستان رامیان، بالاترین نرخ بیکاری و کمترین درآمد سرانه خانوار در گلستان را داراست

فرماندار شهرستان رامیان گفت: بالاترین نرخ بیکاری و کمترین درآمد سرانه خانوار در استان گلستان برای این شهرستان است.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان ، محمود سالاری فرماندار شهرستان رامیان در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان و استان با بیان اینکه اشتغال از اهداف اصلی من است، گفت: بالاترین نرخ بیکاری و کمترین درآمد سرانه خانوار در استان گلستان برای این شهرستان است و باید شرایط  را برای ورود سرمایه گذار روان کرد و هیچ دستگاهی حق ندارد سرمایه گذار را معطل پروسه های اداری کند.

وی اظهار کرد: در سال جدید سهمیه اشتغال شهرستان رامیان 336 نفر بوده که تاکنون 536 پرونده دریافت شده و با 600 نفر ایجاد شغل، بیشترین اشتغال ناشی از دریافت تسهیلات را در استان داشته ایم.

قومیت در این شهرستان، ظرفیت و پتانسیل است

سالاری با بیان اینکه این شهرستان از نظر بسترهای توسعه ای به ویژه در بخش خدمات و گردشگری، دارای ظرفیت و پتاسیل خوبی است و با تنوع قومی، مذهبی و اقلیمی خاص در استان منحصر بفرد است، افزود: با پیش فرض اینکه قومیت نیز مانند گردشگری در این شهرستان، ظرفیت و پتانسیل است به این شهرستان آمده ام و از این ظرفیت باید برای توسعه شهرستان بهره ببریم.

وی بیان کرد: این شهرستان بزرگترین یکپارچه سازی اراضی کشاورزی را در استان داراست ولی به این موضوع کمتر پرداخته می شود و توجه به این موضوع می تواند بهره وری از اراضی را افزایش دهد و نیز تکنولوژی صنعت را فعال کند و توامان در جهت گردشگری استفاده شود.

neshkhab1

neshkhab4

گلایه از کم تحرکی برخی مدیران و نیروهای انسانی این شهرستان

فرماندار شهرستان رامیان با گلایه از کم تحرکی برخی مدیران و نیروهای انسانی ادارات این شهرستان، که یکی از شرایط اساسی برای توسعه شهرستان است، عنوان کرد: متاسفانه این موضوع باعث شده تا این شهرستان جاذبه ای برای حضور کارشناسان و مدیران دیگر نقاط استان نداشته باشد .

وی با بیان اینکه با پیش فرض تغییر هیچ مدیری نیامده ام، گفت: دغدغه تغییر مدیران برای توسعه و رشد شهرستان است و در صورت نیاز بدون هیچ حساسیتی و با رویه اینکه تسلط مدیر به قوانین و مقررات حوزه کاری خود و رضایت مندی ارباب رجوع و مردم خط قرمز ماست، با هدف شایسته سالاری و بدون نگاه قومی و قبیله ای، انجام می دهم .

وی با بیان اینکه در اتباع خارجی رتبه اول استان را داریم، افزود: در روستای رضا آباد بخش فندرسک این شهرستان با مشکل بزرگ مهاجرت پذیری و حضور 4 هزار اتباع خارجی روبرو هستیم که مشکل بزرگی برای این شهرستان است.

سالاری با اشاره به حواشی اخبار انتخابات  شرکت نعاونی خبازان این شهرستان، گفت: وظیفه اصلی دولت تامین نان به عنوان قوت لایموت مردم است و به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم که قوت مردم وجه المصالحه عده ای شود.

neshkhab2

واگذاری گل رامیان به بخش خصوص

وی با اشاره به کم کاری در عملیات اجرایی پروژه جاده رامیان به شاهرود (اولنگ) افزود: باید تعیین تکلیف شود تا از این شرایط کم کاری خارج شود و یا کار انجام شود.

وی تصریح کرد:  حقوق کارگران مشغول در این پروژه مربوط به شرکت راهسازی مراغ تا پایان دی ماه سال گذشته پرداخت  شده و برای ادامه پروژه میز از همان نیروهای حاضر استفاده می شود و به هیچ عنوان کارگری را خارج از شهرستان بکار گیری نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش برای واگذاری گل رامیان با یک طرح مشخص به بخش خصوصی هستیم و همچنین برای مجتمع تفریحی گردشگری باغ تاشته برنامه تکمیلی داریم.

neshkhab3

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.