1397-01-07 07:02
2475
0
51986
غواص کشف کننده جسد جوان غرق شده در گل رامیان:

جسد جوان غرق شده در گل رامیان پیدا شد/ گُل برای شنا مناسب نیست/ اطراف گُل فنس کشیده شود

جسد جوان ۲۱ ساله شاهرودی که در 25 اسفند سال 96 در گل رامیان غرق شده بود، توسط غواصان سپاه پاسداران کشف شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، علی اصغر غفاری، مدرس بین المللی غواصی CMAS و از غواصان ۸ سال دفاع مقدس و بازنشسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس و دبیر نجات غریق و غواصی استان گلستان که جسد این جوان ۲۱ ساله را کشف کرد، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بعد از ۴۸ ساعت که از غرق شدن این جوان گذشت به بنده اطلاع دادند، اما چون بنده در استان گلستان نبودم، نتوانستم به محل حادثه بیایم و سعی کردم از همان راه دور به دوستان هلال احمر و اتش نشانی مشاوره بدهم.

وی ادامه داد: بنده دیروز به محل حادثه آمدم و با همکاری غواصان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی یک سری کارهایی تخصصی انجام دادیم و امروز به غواصی برای پیدا کردن جسد پرداختیم که این جسد را در عمق ۱۸ الی ۲۰ متری پیدا کردیم.

غفاری بیان داشت: جسد از محل غرق شدن حدود ۳۰ متر حرکت کرده و به زمین چسبیده بود. جنازه هنوز فاسد نشده بود و سنگین بود. زمانی که جنازه به دست من خورد، حرکتش دادم و از زمین جدا شد و توسط بی سی دی های غواصی، جنازه را به بالای آب اوردم.

این مدرس غواصی در خصوص شرایط غواصی در گل رامیان گفت: در گل رامیان شرایط خوبی برای غواصی وجود ندارد. از نیم متری آب، دید به شدت کاهش می یابد. حفره های زیر زمینی در ته گل رامیان وجود دارد و در اعماق ۱۰ الی ۱۵ متری آب در جریان است. همان قسمتی که این بنده خدا غرق شده بود، آب بصورت چرخشی در جریان بود و در عمق ۱۵ الی بیست متری کنده های بزرگ روی سرت می چرخند و به بدن غواص ضربه می زند.

golp3

این رزمنده ۸ سال دفاع مقدس درباره عمق این گل خاطرنشان کرد: عمق این گل در جاهای مختلف متفاوت است. از ۲۰ متر تا ۴۰ متر عمق دارد.

دبیر نجات غریق استان گلستان در ادامه اظهار کرد: در این ماجرا، هلال احمر، آتش نشانی و غواصان نیروی دریایی ارتش زحمات زیادی کشیدند اما خواست خدا بود که این جسد توسط بنده کشف شود .

وی با گلایه از مسئولین شهرستان رامیان، بیان داشت: سال قبل که یک جنازه را از این گل درآوردیم، از مسئولین خواستیم که حداقل اطراف این گل فنس بکشند و به مانند مکانهای دیگری که مسافران در آن به شنا می پردازند، برای این مکان نیز غریق نجات، قایق و وسایل نجات پیش بینی کنند تا خدای ناکرده اتفاق مشابهی نیفتد. اما ....

غفاری در پایان از مسافران و مردم منطقه خواست تا در این گل شنا نکنند، زیرا شرایط شنا در این گل بسیار خطرناک است و احتمال غرق شدن شنا گران حرفه ای نیز وجود دارد

golp4

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.