1396-11-15 19:58
1387
0
49990
برگی از تاریخ انقلاب در رامیان(7)؛

نقش روحانیت مبارز در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و پیروزی انقلاب اسلامی

روحانیت به عنوان طبقه بیدار جامعه همیشه رسالت رهبری حرکت های انقلابی را نیز به عهده دارد و این نیز صرفا به خاطر مردمی بودن و در کنار مردم با ارتباطات گسترده داشتن است.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، به مناسبت سی و نهمین سالروز بهار انقلاب، این پایگاه خبری، خاطرات دوران قبل از پیروزی انقلاب و نقش مردم رامیان در این پیروزی را به واسطه "جعفر بای" فعال فرهنگی و محقق و آسیب شناس اجتماعی و یکی از فعالین دوران انقلاب منتشر می کند.

روحانیت همیشه در حرکت های اجتماعی پیشگام توده های مردم بوده است. اولین و مهمترین تظاهرات در اعتراض به مقاله رشیدی مطلق به خاطر توهین به مقام شامخ ولایت و جایگاه عظمای مرجعیت روحانیون قم بودند که رژیم سفاک پهلوی دست به سلاح برد و با ریختن خون شهیدان جرقه تداوم انقلابی که در خون شیعه جریان دارد را زد و بعد از این واقعه تاریخی تظاهرات مراسم چله شهدای قم در تبریز موجب استمرار انقلاب گشت و در نتیجه به پیروزی رسید.

در نهضت مشروطیت نیز روحانیون در صف مقدم بودند. در نهضت جنگل، رهبری حرکت به دست یک روحانی شجاع بود. به هر حال روحانیت به عنوان طبقه بیدار جامعه همیشه رسالت رهبری حرکت های انقلابی را نیز به عهده دارد و این نیز صرفا به خاطر مردمی بودن و در کنار مردم با ارتباطات گسترده داشتن است.

روحانیت در غمها وشادی ها بامردم و در جوار آنان بوده و هست، این ویژگی یک امر ذاتی میباشد که نیاز متقابل باعث می شود تا آنان  برای همیشه در کنار هم باشند.

در رامیان نیز آیت الله شیخ عبدالحسین جعفری در نهضت مشروطیت در کنار مردم به حمایت از مشروطیت برخاست اگر چه قبل از وی شیخ یعقوب چنین بود و شیخ امامی و شیخ سلمان شاهرودی و شیخ رئیسی و شیخ ایمانی و شیخ حسینی واعظ رامیانی هر یک رسالت خطیری را در بیداری مردم کشیدند و با تمام وجود با جهل گمراهی و نادانی مبارزه کردند.

هیچگاه نمی توان منزلت روحانیت را در تحرکات مردمی نادیده گرفت آنان مشعل داران همیشه هوشیار توده های مردم، مسئولیت مهمی را در هدایت نهضت های اجتماعی ایفا کردند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.