1396-06-05 16:03
694
0
43266
مسئول پليس فتا گلستان خبرداد:

برداشت اینترنتی غیرمجاز 45 ميليون ريالی نوجوان گرگاني از حساب پدر

مسئول پليس فتا فرماندهي انتظامي استان گلستان از شناسایی نوجوان گرگاني كه 45 ميليون ريال از حساب پدرش به صورت اينترنتي برداشت کرده بود خبر داد.

به گزارش گلستان ما، سروان وحيد صاحبكاران در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني پليس فتا اظهار کرد: شهروندي با مراجعه به اين پليس ضمن ارائه مرجوعه قضايي بیان نمود، از حساب بانكي‌اش طي چند مرحله به صورت غيرمجاز برداشت صورت گرفته است كه مراتب طي تشكيل پرونده‌اي در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با بررسي‌هاي صورت گرفته محرز گردید برداشت از حساب وي به صورت خريد اينترنتي بوده كه پس از انجام تحقيقات فني و اطلاعاتي متهم شناسايي و به این پلیس فرا خوانده شد كه ‌پس از تفهيم اتهام و رويت ادله غير قابل انكار اعتراف نموده و اظهار کرد فرزند شاكي مي‌باشد و به دليل عدم تامين نياز مالي از سوي خانواده اقدام به انجام اينكار نموده است.

وي گفت: با تكميل تحقيقات، متهم به همراه پرونده جهت سير مراحل قضايي به دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان گرگان اعزام گرديد.

اين مقام انتظامي خاطرنشان كرد: اكثر پرونده‌هاي مالي با عنوان برداشت غيرمجاز از حساب بانكي افراد به دليل سهل انگاري شهروندان در حفظ و نگهداري از كارت و اطلاعات مندرج بر روي آن مي‌باشد.اطلاعاتي مانند شماره كارت‌، تاريخ انقضا، كد امنيتي و رمز كارت كه اكثر كلاهبرداران اينترنتي به دنبال دستيابي به آنها هستند.

سروان صاحبكاران گفت: سارقان اينترنتي شيوه‌ها و شگردهاي مختلفي به كار مي‌گيرند تا اطلاعات مالي و بانكي كاربران را به دست آورند لذا مي‌بايست شهروندان نكات امنيتي مربوطه راجدي گرفته و ضمن فعال كردن سرويس دريافت پيامك حساب، كارت بانكي و اطلاعات آن را فقط نزد خود نگهدارند و از اعتماد بي جا به ديگران پرهيز نمايند.

مسئول پلیس فتای استان گلستان، سایت پلیس فتا را دریچه ارتباطی با شهروندان خواند و افزود: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی گزارش نمایند.

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.