1396-03-02 17:06
1328
0
39382
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان خبرداد؛

پیش بینی 5 تن پیله تر از نوغانداران شهرستان رامیان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان گفت: پیش بینی تولید 5 تن پیله تر از نوغانداران در این شهرستان شده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، یداله رجبلو مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان در جمع خبرنگاران از آغاز برداشت نوغان در این شهرستان خبر داد و گفت: نوغانداران از ابتدای اردیبهشت‌ماه فعالیت خود را آغاز کردند و تا نیمه‌اول خرداد به کار خود پایان می دهند.

وی اظهار کرد: در سال جاری 130 جعبه تخم نوغان در بین نوغانداران این شهرستان توزیع شد و پیش‌بینی تولید پنج تن پیله تر از نوغانداران شهرستان رامیان را داریم.

رجبلو افزود: پیش‌بینی می‌شود که امسال قیمت خرید تضمینی پیله تر 18 هزار تومان باشد و نیز به قیمت 20 تا 25 هزار تومان خریداری شود.

وی با بیان اینکه مشکل بازرگانی یکی از مشکلاتی که همواره در زمینه کرم ابریشم بوده است، بیان کرد: در سنوات گذشته با توجه به وجود توتستان‌های بسیاری در شهرستان رامیان، متاسفانه طی 10 سال گذشته تاکنون برخی از توتستان‌های ما تخریب شدند و درصدد هستیم مجددا توتستان‌ها را توسعه ببخشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان با اشاره به مشکل دیگر نوغانداران این شهرستان، تصریح کرد: پرورش کرم ابریشم در شهرستان رامیان از زمانهای گذشته تا کنون به صورت سنتی در منزل خود در حال انجام است و چندسالی است که به سمت نوغانداری مدرن پیش می‌رویم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.