1396-07-05 18:25
928
0
44599
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرترکمن:

42 هیئت فعال در بندرترکمن مشغول فعالیت های فرهنگی هستند/ هیات انصارالمهدی فعال ترین هیات در بندرترکمن

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرترکمن گفت: 42 هیئت فعال در بندرترکمن مشغول فعالیتهای فرهنگی هستند و قریب 20 هیئت هم علاوه بر کار فرهنگی کار قرانی هم می کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از آوای ترکمن، حجت الاسلام جعفر کوهستانی با اشاره به برکات مجالس عزاداری اباعبدالله (ع) اظهار کرد: در روایات و سیره حضرات معصومین «سلام‌الله ‌علیهم» تأکید فراوانی بر عزاداری‌ شده و علت این امر آن است که عزاداری،رمز بقاء تشیّع است و برگزاری مجالس عزاداری و اهتمام به آن، فواید، آثار و برکات فراوانی دارد.

وی با اشاره به نتایج عزاداری اباعبدالله (ع) تصریح کرد: اولین نتیجۀ عزاداری‌، آمرزش گناهان است، طبق روایات، اگر کسی وارد جلسۀ عزای امام حسین (ع) شود و عزاداری کند، گناهان او آمرزیده می‌شود، چنانکه از پیامبراکرم و ائمۀ طاهرین روایاتی در اهمیت عزاداری و اینکه گریه بر مصائب اهل‌بیت بهشت را واجب می‌گرداند، و به حمدالله همیشه جلسات عزاداری رونق داشته و سزاوار نیست کسی خود را از فیض آن و نتایج مفید آن محروم سازد.

وی با اشاره به هیات فعال مذهبی در بندرترکمن بیان کرد: 42 هیئت فعال در بندرترکمن مشغول فعالیتهای فرهنگی هستند و قریب 20 هیئت هم علاوه بر کار فرهنگی کار قرانی هم می کنند.

حجت الاسلام کوهستانی با اشاره به فعال ترین هیات مذهبی خواهر و برادر در بندرترکمن عنوان کرد: هیات انصارالمهدی همواره در طول سال فعال بوده و در قسمت خواهران نیز هیات نورالشهدا فعالیت چشمگیری فرهنگی و قرانی دارد.

رئیس تبلیغات اسلامی بندرترکمن با اشاره به فعالیت پرشور ایستگاه های صلواتی محرم در شهرستان اضافه کرد: درمحرم هیات های مذهبی با برپایی ایستگاههای صلواتی و پخش نوحه های عزاداری اباعبدلله شور و حالی عاشورایی را در شهر حاکم ساخته و علاوه بر پخش نذورات در قالب چای و آش با فعالیت های فرهنگی ،ایستگاه ها را پر رونق نموده و دلهای عاشقان را شیفته ومفتون سید الشهداء می کنند. 

وی با بیان اینکه عزاداری در دهۀ اول محرم، فرصت مناسبی برای برقراری رابطۀ عملی و عاطفی با امام حسین(ع)است اذعان داشت: انسان در دهۀ اول محرم می‌تواند علاوه بر عشقی که به امام حسین«سلام‌الله‌علیه» دارد، یک رابطۀ مفید و ثمربخش هم با آن امام بزرگوار برقرار کند.

حجت الاسلام کوهستانی اضافه کرد: محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر و الهام بخش مبارزه با ستمگران است و در انتقال پیام جهانی امام حسین (ع)، نقش اساسی دارد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بندرترکمن تاکید کرد:محرم کتابی است بسیار گرانبها، روز و شب هایش، ساعت ها و لحظه هایش، صفحاتی است از درس معرفت الله ، انسانیت ، شرافت ، عزت و آزادگی که هم چگونه زیستن را به انسان می آموزد و هم چگونه مردن را. لذاحسین (ع)، این گنجینه پر بها با گفتن «هیهات منا الذله» به همه نسل ها و عصرها پیام داد که ای فرزندان آدم و ای حق طلبان و عدالت خواهان جهان! به پاخیزید و در برابر حکومت های شیطانی و زورگویان و ستمگران سر تسلیم فرود نیاوردید.

وی با اشاره اینکه هر ملتی برای بقا و موفقیت خویش نیاز به عامل وحدت و اجتماع دارد خاطر نشان کرد: بدون شک مهم ترین عامل وحدت در میان پیروان اهل بیت پیامبر (ص) که با کمترین زحمت و هزینه، می تواند توده های میلیونی را گرد یک محور قرار دهد همین مراسم عزاداری بر سالار شهیدان و یاران با وفای اوست لذا این عامل می تواند رهایی بخش انسان ها از چنگ استبداد و استعمار باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.