1396-06-31 14:05
985
0
44368
همزمان با بازگشایی مدارس؛

یادواره 4 شهید فرهنگی بندرترکمن برگزار می شود

مسئول کانون بسیج فرهنگیان بندرترکمن از برگزاری یادواره 4شهید فرهنگی این شهرستان همزمان با بازگشایی مدارس خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از آوای ترکمن ، معصومه پارسا با ذکر این خبر افزود:همزمان با آغاز ماه بازگشایی مدارس یادواره 4 شهید فرهنگی بندرترکمن برگزار می شود.

وی تصریح با اشاره به 3هزار و728شهید فرهنگی تصریح کرد: نقش معلمان ایثارگر در۸سال دفاع مقدس برکسی پوشیده نیست،فرهنگیان شهیدی که علاوه برآموختن علم و دانش درعرصه مقاومت و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران،درس حماسه آفریدند و ما امروز با گرامیداشت یاد و خاطره ۴شهید فرهنگی ادامه دهنده راه مقدس آنان خواهیم بود.

پارسا اذعان داشت: شهدا به ویژه شهدای فرهنگی با دو بال اندیشه غیرت دینی و عقلانیت و تأسی از امام حسین(ع) به ندای امام راحل لبیک گفتند و از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند.

مسول کانون بسیج فرهنگیان بندرترکمن با اشاره به اینکه امروز دشمنان همه هستی ما را در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد هجمه قرار دادند، گفت: اگرچه به ظاهر جنگ سختی وجود ندارد اما امروز نقش فرهیختگان، نخبگان و معلمین جامعه ما در بعد و جبهه جنگ نرم بسیار مهم و ارشمند است.

وی خاطر نشان کرد:آن روز که دشمنان به مملکت، حیثیت و امنیت ما حمله کردند اقشار مختلف مردم همه بپا خواستند و از کیان نظام دفاع کردند. اما معلمان در حقیقت از محدود اقشاری بودند که همزمان در دو جبهه می جنگیدند که یک جبهه، جبهه جنگ نرم، مقابله با جهل و بیسوادی فرهنگی و فقر فرهنگی که از نظام منحوس پهلوی به جا مانده بود و جبهه دیگر جبهه جنگ سخت بود.

پارسا زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از رسالت‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت دانست و یاداورشد: برگزاری یادواره شهدا ادای دین کوچکی در حق آنها است زیرا امنیت، عزت، آسایش و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.