1396-06-13 05:43
1393
4
43599
یادداشت؛

حصار گرگها، تاکتیکی برای ترور چهره های انقلابی

روایتهای مختلفی از یک تاکتیک کهنه سرویس اطلاعاتی شوروی سابق در بین کارشناسان و تحلیل گران مطرح هست؛ بعضی از آن به تاکتیک پرتاب به میان گرگها و بعضی دیگر پرتاب به میان گریزلی ها یاد کرده اند.

به گزارش گلستان ما، البته بعضی دیگر نیز معتقدند این تاکتیک در شوروی سابق مشهور به " پرتاب در میان گرگها " بوده و اکنون با توجه به نماد حزب روسیه واحد که متشکل از نیروهای سرویس اطلاعاتی شوروی سابق و کنونی روسیه است از آن به تاکتیک پرتاب به میان گریزلی ها یاد می کنند !

بعض کارشناسان مطلع معتقدند این تاکتیک جزو مرموزترین و پیچیده ترین تاکتیکهای هوشمند اف.اس.ب روسیه است که با توجه به پیشینه بهره گیری از آن، عمدتا برای خنثی کردن خبرنگاران و منتقدین و یا اجبار محترمانه ! اتباع و مامورین دیگر کشورها که دارای مصونیت هستند به ترک خاک روسیه و. .. طراحی شده است.

در این تاکتیک، اساسا نیازی به فراخوان، بازداشت، بازجویی و یا اخراج اجباری فرد نیست؛ بلکه بطور پنهانی و غیرملموس، در زندگی خصوصی و اجتماعی هدف نفوذ نموده و با تغییر بعضی روندها برای او مشکلات و بحران هایی رقم می زنند تا جایی که فرد یاد شده خود را در یک بن بست ویران کننده می بیند !

در چنین وضعیتی یاس و نا امیدی بر زندگی فردی و خانوادگی او سنگینی می کند و بدنبال آن با پیش آمدن مشکلات مالی، اداری، شغلی، کاری و حتی فاصله گرفتن دوستان و نزدیکان آن شخص و یا قطع ارتباط واحد اعزام کننده تبعه خارجی، احساس بسیار بدی بر او غلبه کرده و بلحاظ روحی و روانی تحت فشار بی سابقه ای قرار می گیرد و. ..

این وضعیت زمانی بغرنج تر می شود که برای این فرد، دشمنان شخصی و شاکی های خصوصی می تراشند و فرد روز به روز خود را در مسیر بی بازگشت تری می بیند. ..!

عدم درک چنین وضعیتی از سوی نزدیکان آن فرد و عدم کمک به موقع و موثر، او را در یک وضعیتی شبیه افتادن و پرتاب کردن به میان گریزلی ها قرار می دهد که حتی امکان آه کشیدن را از او سلب می کند، چه برسد که بخواهد عملکرد دولت را نقد کند و یا بخواهد ماموریت محوله خود را انجام دهد!

زمان در این میان نقش بسیار بسزایی دارد و هر چه این مدت به درازا بکشد آثار مخرب جسمانی و روحی بیشتری بجای می گذارد و فرد در این حصار و زیر بار فشار روانی پنجه های گریزلی یا دچار اختلال روحی و روانی می شود، یا خودکشی می کند، یا فرار کرده و این کشور را ترک می کند و یا در خوشبینانه ترین وضعیت افسرده و گوشه نشین و... می شود.

بطور کلی فرد محبوس در قفس گریزلی ها به یک معنا به یک مرده تبدیل می شود که هر فردی را از دنیای آرامش به قفس جهنمی می کشاند و او خود را دائما در پشت میله های قفس و فشار های خُرد و تحقیر کننده درها و راهروها و اتاق های این مسئول و آن مسئول می بیند که وقیحانه شخصیت او را ترور می کنند !
و یا او را باور نمی کنند و به انواع عوارض روحی ناشی از این تاکتیک برچسب می زنند تا جایی که جدا شدن بند بند استخوان های خود را کاملا احساس و لمس کند.

این تاکتیک که از تاکتیک های ویژه و به روز رسانی شده برای عملیات های بدون نام و نشان و ردّ پاست؛ بقدری اثرگذار و دارای کارایی است که دیگر سازمانهای اطلاعاتی کشورها نیز آن را بومی نموده و تحت عناوینی دیگر در سطوح خاصی عملیاتی نموده اند. جنگ اطلاعاتی اخیر دو سرویس اطلاعاتی روسیه و آمریکا در مسکو و واشنگتن را در چارچوب همین تاکتیک می توان تحلیل کرد.

واشنگتن پست چند ماه پیش بود که طی مقاله ای تحت عنوان "روسیه دیپلمات های آمریکایی را در سراسر اروپا آزار می دهد" با نقل پیام های داخلی محرمانۀ میان سفارتخانه ها و وزارتخانه مدعی شده است که روسیه با ایجاد مزاحمت هایی مانند ورود به منازل، جابجا کردن اثاثیه، باز گذاشتن شیرهای آب، مدفوع کردن روی فرش ها و کشتن سگ خانگی، تعقیب مداوم و... اقدام به وارد کردن فشار بر کارمندان آمریکایی می باشد. البته روسیه با رد این ادعاها و بازگرداندن این اتهامات به خود آمریکایی ها؛ مدعی شده اند که اِف بی آی اقدام به آزار و اذیت دیپلمات های روسی می کنند و مزاحم فعالیت ها و اوقات فراغت آنان حتی زمانی که با خانواده هایشان هستند، می گردند.

این تاکتیک در بعض موارد خاص از جمله در نفوذ های بعض گروهکهای سیاسی تحت حمایت خارجی برای استحاله و براندازی نظام حاکم از طریق پرتاب کردن افراد و اشخاص نخبه انقلابی حامی نظام حاکم به چنین حصاری نیز بکار گرفته می شود تا این افراد با دست کشیدن از مواضع انقلابی خود، تن به همکاری با این گروهکهای برانداز دهند و یا با افتادن در پیچ و خم بدون بازگشت و بحران زده زندگی فردی و کاری دچار بحرانهای روحی و گوشه نشینی شوند و...

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

بچه های پایین

برادر لطفا روش خروج از این حصار گرگ ها و یا گریزلی ها را هم بنویس چون با این شرایطی که ما در استان داریم واقعا لازم است

0
0
پاسخ
1396-06-13 12:29
کوی ویلا

هر کس نوشته یک گریزلی زده بوده که رد پنجه هایش را می شود روی خط خط این این یادداشت لمس کرد! اما اینجا از این حصار خبری نیست چون اینها بزغاله تازه از شیر گرفته هم نیستند و کافی عکس پستان بز بهشان نشان بدهی از سر و کولت بالا می روند

0
0
پاسخ
1396-06-13 12:38
چوپان

کجا دانند حال ما سبک باران ساحل ها

0
0
پاسخ
1396-06-13 12:41
خبرنگار

تازه فهمیدم از کجا داریم می خوریم

0
0
پاسخ
1396-06-13 12:43

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.