1396-05-19 15:02
1065
0
42561
با طی 50 کیلومتر؛

مرزنشین گمیشانی، پرنده مصدوم را به محیط زیست رساند

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستانهای بندرترکمن و گمیشان گفت: یکی از اهالی روستاهای مرزی گمیشان با طی مسافت 50 کیلومتری در شب، یک بهله بوتیمار مصدوم را برای درمان به محیط زیست غرب گلستان تحویل داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از ساحل گمیشان ، علی بیانی گفت : که این علاقمند به محیط زیست که ساکن روستای قلعه جیق است با خودروی شخصی پرنده مصدوم را به محیط زیست رساند.

وی افزود: ماموران محیط زیست پس از ثبت اطلاعات مورفولوژیکی و بیومتری و تیمارداری اولیه ،این پرنده را به اداره امور حیات وحش محیط زیست استان گلستان انتقال دادند.

بیانی اضافه کرد که با هدف ارتقای سطح مشارکت و تشویق شهروندان برای کمک به حیات وحش از افرادی که این پرندگان را به محیط زیست تحویل دهند به شیوه های مختلف قدردانی می شود.

وی از مردم خواست که در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مصدوم یا بیمار مراتب را از طریق تلفن 1540 به ادارات محیط زیست اطلاع دهند.

بوتیمار یا غمخورک پرنده ای آبچر از خانواده حواصیلیان به طول 78 سانتیمتر بوده، ویژگی این گونه گردن کوتاه است.

دو زیرگونه از بوتیمار در ایران به همین نام شهره اند که در سیستان و سواحل خزر در میان نیزارها و باتلاق ها حضور دارند و شامل بوتیمار و بوتیمار کوچک هستند.

سواحل و آبگیرهای بندرترکمن از مامن های حضور پرندگان آبزی و کنار آبزی و بسیاری از انواع پرندگان مهاجر و گونه های بومی می باشد.

گلستان از معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است، این استان به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است و به گفته مسئولان محیط زیست 114 گونه پرنده مهاجر در این منطقه زمستان گذرانی و بعضا زاد آوری می کنند.

گمیشان و بندرترکمن در شمال غرب و غرب استان گلستان واقع هستند. 

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.