1396-02-14 15:36
1184
0
38614
امام جمعه بندرترکمن:

برخی فرامین رهبری را نمی‎فهمند و به آن بی‎توجهی می‎کنند/ شکستن رکود در کشور شعار است/ وزیر صنعت نمی‎تواند فقر را درک کند وقتی که خود یک کارتل اقتصادی است

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه متأسفانه برخی افراد فرامین مقام معظم رهبری را نمی‎فهمند و نسبت به آن بی‎توجهی می‎کنند، گفت: رفتار این افراد در حالی است که رئیس جمهور روسیه در دفتر خود مترجم ایرانی دارد تا به محض سخنرانی مقام معظم رهبری از سخنان معظم‎له اطلاع یابد.

به گزارش گلستان ما،، حجت‎الاسلام محمدصالح منصوری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به اقدامات دولت در مسأله اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: دولت در مسأله اقتصاد مقاومتی براساس خواسته و نگاه مقام معظم رهبری عمل نکرده است.

وی با اشاره به واردات کالاهای غیرضروری به کشور، گفت: واردات مربا از 11 کشور جهان، واردات دسته بیل و امثال آن شوخی نیست، در واقع برای تحقق اقتصاد مقاومتی که مطالبه رهبر معظم انقلاب است باید نگاه ما به درون باشد و قطعاً در صورتی که نگاه ما به اروپا و آمریکا باشد وضع کشور به‎جای بهبود، سیر نزولی را طی می‎کند.

*تسهیلات بانکی در اختیار برج‎سازان و افرادی با اهداف جناحی قرار گرفت

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه هر کارخانه‎ای که در شهرک صنعتی بندرترکمن آغاز به کار کرد پس از مدتی ورشکست و بدهکار بانک‎ها شد، افزود: این تعطیلی‎ها ناشی از عدم حمایت از تولیدکننده‎ها و اقتصاد مقاومتی است.

منصوری با بیان اینکه به‎جای آنکه تسهیلات بانکی را در اختیار تولیدکننده‎ها قرار بدهند آن را در اختیار برج‎سازان و افرادی که به‎دنبال اهداف حزبی و جناحی هستند، قرار داده‎اند، افزود: انتظار ما در مسأله اقتصاد مقاومتی بالاست زیرا اقتصاد مقاومتی بنیه مردم است.

وی با اشاره به عملکرد دولت در حوزه تولید، بیان کرد: اگر چه در برخی عرصه‎ها شاید خوب عمل کرده باشد اما برخی کارخانه‎های بزرگی مانند کارخانه «ارج» که برای قبل از انقلاب است و یا کارخانه‎های دارای 200 نیرو تعطیل شده است.

امام جمعه بندرترکمن وضعیت اشتغال، تولید و اقتصاد مقاومتی در جامعه را بسیار نامطلوب خواند و یادآور شد: حمایت از کارآفرینی و ایجاد کارگاه‎های زودبازده در ایجاد اشتغال مؤثر است.

منصوری با بیان اینکه پیشرفت کشوری مانند چین به دلیل حمایت از تولید است، اذعان کرد: متأسفانه با اینکه تبریز قطب تولید کفش و تولیدی‎های لباس است اما لباس و کفش از کشورهایی همانند چین و ترکیه وارد کشور می‎شود که این مسأله علاوه‎بر دولت فعلی در دولت‎های قبلی هم وجود داشته است.

وی با تأکید بر حمایت از کشاورزان، مطرح کرد: در حالی که مقام معظم رهبری به مسأله اقتصاد مقاومتی تأکید دارند واردات برنج از کشورهای دیگر موجب شده برنج ایرانی روی دست کشاورز ایرانی باقی بماند، از طرفی واردات برنج‎ها از لحاظ ژنتیکی و خوراکی ممکن است برای مردم خطرناک باشد.

امام جمعه بندرترکمن با طرح این سؤال که چرا دولت نباید حمایت بیشتری از کشاورزان داشته باشد تا آنها با فراغ آسوده به کشاورزی بپردازند، با اشاره به سرمازدگی مرکبات، تصریح کرد: با اینکه کشاورزان زحمات بسیاری برای جمع‎آوری مرکبات سرمازده متحمل شدند اما دولت تنها از برخی باغداران خریداری کرد حال آنکه دولت برخی از پرتقال‎های خریداری شده را به دریا ریخته است.

منصوری با بیان اینکه بروز این مسائل ناشی از بی‎توجهی دولت به مسأله اقتصاد مقاومتی است، اذعان کرد: وقتی وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت به‎عنوان قطب و پایه اقتصادی جامعه یک کارتل اقتصادی باشد چگونه می‎تواند فقر، تولیدات و کارخانه‎های کوچک را درک کند؟ قطعاً چنین افرادی به دنبال منافع خود هستند زیرا طعم فقر و اقتصاد مقاومتی را درک نکرده‎اند.

وی به سخنان یکی از کارشناسان اقتصادی مدافع دولت در صدا و سیما اشاره کرد و گفت: متأسفانه ایشان در این برنامه اقتصاد مقاومتی را زیرسؤال برد و گفت: در کجای دنیا مسأله اقتصاد مقاومتی مطرح شده که شما این قدر به اقتصاد مقاومتی اشاره می‎کنید!

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه متأسفانه برخی افراد در درون کشور ما فرامین مقام معظم رهبری را نمی‎فهمند و نسبت به آن بی‎توجهی می‎کنند، بیان کرد: رفتار این افراد در حالی است که رئیس جمهور روسیه در دفتر خود مترجم ایرانی دارد تا به محض سخنرانی مقام معظم رهبری از سخنان معظم‎له اطلاع یابد زیرا ایشان رهبر ایران را شناخته است.

منصوری با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور در وضعیت نامناسبی قرار دارد، اظهار کرد: گاهی اوقات مردم به ما مراجعه می‎کنند و از شدت مشکلات معیشتی در نان شب خود هم دچار مشکل شدند که این مسأله موجب شرمندگی ما در نزد مردم می‎شود.

وی با بیان اینکه رکود کاملاً در جامعه حاکم شده و در حال نابودی جامعه است، خاطرنشان کرد: اگرچه برخی آقایان ادعا می‎کنند که رکود را شکستند اما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اگر رکود شکسته می‎شد مردم باید در زندگی خود آن را لمس می‎کردند، حال آنکه مردم آن را لمس نکردند و این مسأله حاکی از شعاری بودن چنین سخنانی است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.