1395-11-30 16:05
2359
0
35449
بعد از در گذشت حاج محمد آخوند عابدی کر؛

چه کسی امام جمعه بندر ترکمن می شود ؟

بعد از در گذشت حاج محمد آخوند عابدی کر امام جمعه بندر ترکمن ؛ گمانه زنی در مورد انتصاب امام جمعه ترکمن آغاز شده است . بر اساس خبرهای غیر رسمی نام سه گزینه جهت منصوب شدن به عنوان امام جمعه بندر ترکمن مطرح می باشد.

به گزارش گلستان ما به نقل از اولکامیز ، قربان محمد آخوند اونق؛ عبدالرحمن اخوند کر و عبدالجبار اخوند میرابی از روحانیون شاخص ترکمن می باشند که نامشان بطور جدی مطرح می باشد.

لازم بذکر است: امام جمعه دائم از طرف شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور (زیر نظر رهبری ) انتخاب می‌شود.

امام جمعه دائم می‌تواند یک یا چند نفر را بعنوان امام جمعه موقت همان شهر انتخاب کند.

شرایط امام جمعه شدن

حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی در بیان شرایط مورد نظر برای گزینش ائمه جمعه می گوید : ائمه جمعه از میان روحانیونی انتخاب می شوند که دست کم دو سال درس خارج را گذرانده باشند، امتحان کتبی و شفاهی پایه 10 را داده باشند و در مصاحبه سیاسی شورا نیز پذیرفته شوند.

وی افزود: در کنار این شرایط علمی، افراد باید تعهد بدهند که با خانواده در شهر محل مأموریت مستقر شوند؛ به بیان دیگر ما «امام جمعه پروازی» که بخواهد مجرد زندگی کند قبول نمی کنیم. معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در پاسخ به این سوال که «آیا حسن مدیریت افراد نیز در این ارزیابی ها ملاک انتخاب قرار می گیرد؟» گفت: سوابق اجرایی هر فرد در پرونده او درج می شود، همچنین در مصاحبه سیاسی که انجام می شود معلوم می شود که شخص از نظر مدیریت و توان اجرایی برای چه محیطی مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: البته فعالیت بسیاری از افرادی که تازه می آیند و گزینش می شوند ناشناخته است یعنی از نظر روحیه مردمداری، مدیریت فرهنگی، و تعاملی که با مسئولان ادارات باید داشته باشند، نیاز به آن است که وارد کار بشوند تا بتوانیم عملکرد آنان را ارزیابی کنیم.

*نحوه تمدید حکم ائمه جمعه حجت الاسلام ابراهیمی افزود: احکام امامان جمعه سه ساله است و حکم امام جمعه ای که شرایط مدیریت نداشته باشد تمدید نمی شود. وی یادآور شد: ما برای امامان جمعه آموزش های توجیهی برگزار می کنیم و در این جلسات آموزشی، تجربیات دیگر امامان جمعه و معاونان شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بیان می شود تا کمکی برای کار امامان جمعه باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.