1396-02-01 18:57
1277
0
38109
امام جمعه بندرگز؛

قانون فصل الخطاب است/ نامزدها، اخلاق انتخاباتی را در رقابت و تبلیغات رعایت کنند

امام جمعه بندرگز با اشاره به آغاز فعالیت های انتخاباتی، اخلاق را کمیاب زمان دانست و گفت: رعایت اخلاق در عرصه رقابت و تبلیغات مهم بوده و نامزدها و هواداران آنها قانون را فصل الخطاب بدانند و به آن پایبند باشند تا شاهد انتخاباتی سالم و رقابتی در طراز ملت ایران باشیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از کناره، حجت‎الاسلام سید ابوالفضل حسینی در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه بندرگز، با تبریک مبعث نبی اکرم (ص)، اظهار کرد: پیامبر (ص) یکی از اهداف رسالت را کامل شدن مکارم اخلاق بیان کردند از طرفی مقام معظم رهبرى هدف اجتماعى بعثت، را عدالت اجتماعى و هدف فردى آن، را تزكيه انسان دانستند.

وی با بیان اینکه اخلاق اکسیر کمیاب زمان ماست، گفت: با توجه به اینکه در زمان انتخابات هستیم رعایت اخلاق انتخاباتی درعرصه رقابت و تبلیغات امر مهم و ضروری است.

امام جمعه بندرگز با اشاره به احراز صلاحیت برخی افراد توسط شورای نگهبان، افزود: قانون فصل الخطاب است و ضروری است تمامی کاندیداها اخلاق انتخاباتی را در تمامی مراحل انتخابات رعایت کنند تا انتخاباتی سالم و در شأن ملت ایران برگزار شود.

حسینی با اشاره به سخنان امام راحل مبنی بر اینکه همه بايد تشخيص شوراى نگهبان را كه قانون و ميزان است، بپذيريم، من هشدار مى‌دهم كه تضعيف و توهين به فقهاى شوراى نگهبان، امرى خطرناك براى كشور و اسلام است... ، تأکید کرد: افراد از توهين يا تضعيف نهادهاى قانونى و شوراى نگهبان‌ پرهیز کنند.

*نامزدها از دادن وعده‌های خلاف عرف پرهیز کنند

وی تأکید کرد: نامزدهای انتخابات از دادن وعده‎های خلاف عرف پرهیز کنند و طوری اقدام شود که فضای سیاسی کشور ملتهب نشود.

امام جمعه بندرگز با اشاره به بیانیه تند وزیر خارجه آمریکا علیه ایران ، توضیح داد: 29 فروردین‎ماه رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، در نامه‌ای به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از طرفی به پایبندی ایران به تعهداتش در برجام اعتراف و از سوی دیگر، ایران را به حمایت از تروریست متهم کرد و در ۳۰ فروردین‎ماه، وزیر امور خارجه آمریکا، مقابل رسانه‌ها با زبانی تند از برجام، فعالیت‌های نظامی ایران در منطقه خاورمیانه و رابطه ایران با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

حسینی با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر بازنگری برجام، اذعان کرد: اینکه وزیر خارجه آمریکا می‎گوید واشنگتن در حال بازنگری تمامی سیاست‌های خود مقابل ایران است، به این معناست که دولت ترامپ تمایل به ادامه سیاست‎های اوباما در قبال ایران ندارد و باید شاهد تغییر تاکتیک آن‎ها در قبال ایران باشیم؛ در واقع، روندهای موجود حاکی آن است که این تغییر تاکتیک آمریکا تهاجمی خواهد بود و باید منتظر سیاست‎های سختگیرانه ایالات متحده در مقابل ایران باشیم.

وی با بیان اینکه بیانیه وزیر خارجه آمریکا در 30 فروردین‎ماه شدیداللحن‌ترین انتقاد او نسبت به ایران در نود روز اول کاری اوست، خاطرنشان کرد: استدلال‌های او در انتقاد از برجام، شبیه به منتقدان اصلی توافق هسته‌ای با ایران جمله بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و مقامات عربستان سعودی است که در تمام طول مذاکرات می‌گفتند، این قرارداد مانع این نخواهد شد که ایران هسته‌ای شود.

امام جمعه بندرگز اضافه کرد: به نظر می رسد، آمریکایی‎ها تلاش دارند با وجود اعتراف به پایبندی ایران به تعهداتش، همچنان از برجام به عنوان اهرم فشاری علیه ایران استفاده کنند.

* ترامپ قادر به پاره کردن توافق هسته ای نیست

حسینی با بیان اینکه نامه وزیر خارجه آمریکا نشان داد که ترامپ با وجود وعده‎هایش قادر به پاره کردن توافق هسته ای نیست، یادآور شد: فسخ برجام هم به ایران اجازه خواهد داد تا فعالیت‌های هسته‌ای خود را بدون نظارت بین‌المللی آغاز کند و هم تأثیر سوء و تنبیهی بسیار کمی بر این کشور خواهد داشت، از این رو بهترین کاری که دولت ترامپ می‌تواند انجام دهد، گام برداشتن در چارچوب برجام است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان و جمعی از یگانهای نیروهای چهارگانه ارتش، بیان کرد: فرامین مقام معظم رهبری در این دیدار پاسخ کوبنده رهبر معظم انقلاب اسلامی به یاوه گویی‎های آمریکاست.

امام جمعه بندرگز با بیان اینکه همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند انتخابات باید گسترده، سالم، پر شور و با امنیت برگزار شود، مطرح کرد: روحیه استکبارستیزی باید در مسؤولان جمهوری اسلامی ایران حاکم باشد زیرا همانطور که معظم‎له فرمودند ترس مسؤولان از تهدید و تشر دشمن، در را برای تجاوز و تعرض او باز می‌کند.

حسینی با گرامیداشت سالگرد تأسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، افزود: سپاه پاسداران در برهه‎های مختلف و حساس کشور اعم از پاسدارى از انقلاب و آرمانهاى آن تا گام‌هاى محكم در راه سازندگى كشورنقش‎آفرینی کرده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.