1396-01-27 14:58
957
0
37877
مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان در دیدار با امام جمعه بندرگز؛

لزوم گسترش فرهنگ مهارت آموزی/ باید بر توانمندی و پتانسیل بانوان نگاه ویژه ای شود

با هدف تشریح فعالیت ها و برنامه های آموزشی ارائه شده ، مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان به همراه رییس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان بندرگز با امام جمعه ی شهرستان در محل دفتر امام جمعه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش گلستان ما به نقل از کناره، در این دیدار در ابتدا ابوالفضل تیرانداز مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان ضمن آرزوی سالی پر برکت به محضر امام جمعه بندرگز به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی این اداره کل در خصوص آموزش های مهارتی در حوزه های مختلف پرداخت و افزود : در برنامه های این اداره کل پیگیری رسیدن به اشتغال کارآموزان نیز مدنظر است و خوشبختانه هر روز شاهد هستیم که افراد مهارت آموخته آموزش های مهارتی، به اشتغال رسیده و یا کارآفرینی کرده و توانسته اند چند نفر را مشغول به کار کنند.

وی در ادامه افزود: یکی از موارد جدی که در اولویت کاری خویش قرار داده ایم پرداختن به بحث گسترش فرهنگ مهارت آموزیست.

وی اظهار داشت : تلاش داریم تا با تمام قوا آموزش های مهارتی واهمیت آن در امر اشتغالزایی را بیش از پیش در عموم مردم جامعه نهادینه کنیم.

تیرانداز در ادامه به تشریح تعهدات آموزشی استان و شهرستان در سال 1396 پرداخت و بیان داشت : خوشبختانه در سال 95 میزان تحقق آموزش ها نسبت به رقم متعهد شده فراتر رفته ودر سال 1396 نیزتلاش داریم این اتفاق را رقم بزنیم.

تیرانداز در خصوص گسترش مشاغل خانگی افزود: باید بر توانمندیها و پتانسیل در حوزه بانوان این شهر نگاه ویژه ای شود و این اداره کل گسترش آموزش ها برای بانوان و همچنین تأکید بر مشاغل خانگی را برای بانوان در نظر دارد و برنامه ریزی ها صورت گرفته است که آموزش ها طبق نیازسنجی های صورت گرفته اجرایی می شود.

وی در ادامه با اشاره تفاهمنامه ی منعقد شده میان سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور و حوزه علمیه کشور افزود : خوشبختانه سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور به این بخش نیز ورود پیدا کرده وبا امضای تفاهمنامه ی مذکور به برگزاری دوره های آموزش مهارتی به روحانیون محترم متعهد شده است.

در ادامه مسعودی رییس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان در خصوص تفاهمنامه ی مذکور افزود : در راستای این تفاهمنامه دوره ی آموزشی شنا برای طلاب حوزه ی علمیه شهرستان توسط مرکز صورت پذیرفته است.

در ادامه حجت الاسلام سید ابوالفضل حسینی امام جمعه شهرستان بندرگز ضمن تقدیر از حضور مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان و رییس مرکز بندرگز افزود : خوشبختانه آموزش فنی وحرفه ای با سرلوحه قرار دادن اقتصاد مقاومتی توانسته اقدامات مثبتی را در جامعه نشان دهد و مسئولین باید موانع گسترش این آموزش ها را بردارند.

حسینی در ادامه با اشاره به ظرفیت حوزه آموزش و پرورش و تعاملات دو سویه آن با آموزش فنی و حرفه ای بیان نمود این یک نکته مثبت است که دستگاههای مختلف این احساس نیاز را کرده اند که باید برای ارائه آموزش های فنی خود به سراغ آموزش فنی و حرفه ای بروند و ادارات و نهادها و برنامه ریزان ملی باید به این باور برسند که آموزش فنی و حرفه ای متولی آموزش های مهارتی بوده و بایست آن را جدی ترگرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در ادامه ضمن مثبت خواندن برونداد فعالیتهای فنی و حرفه ای به ملموس بودن اثرات آن در جامعه و اشتغال اشاره نموده و برای گسترش فرهنگ مهارت آموزی و معرفی اهمیت آموزش های فنی وحرفه ای اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.