1396-06-08 13:44
1296
0
43382
تاملی در دیدارهای اخیر رئیس شورا ؛

خطر نفوذ جریان فیمینیسم در شورای شهر گرگان

 نخستین دیدارهای رئیس جدید شورای شهر گرگان با زنان و فعالین این حوزه تنظیم شده و روند چند روز گذشته نشان می دهد که او فعلا به جنس خودش بیشتر اهمیت داده است .

به گزارش گلستان ما ؛ دوره پنجم شورای شهر گرگان در حالی شروع شد که در این دوره علیرغم تبلیغات و شعارهای فراوان در خصوص حضور زنان در انتخابات و پارلمان محلی ، کمترین تعداد یعنی فقط یک نفر از زنان وارد شورای اسلامی شهر گرگان شده است .

مرور همین رویکرد که توسط یک جریان سیاسی در انتخابات مجلس گذشته هم دنبال شد نشان می دهد که این راهبرد فقط در حد یک شعار و یک تبلیغات وشاید هم ابزاری برای سوء استفاده از قشر زنان بوده و می بینیم که نه در هیئت وزیران ، نه در مجلس و نه در شورای شهر گرگان آن طور که باید و شاید حضور زنان لمس نمی شود .

فائزه عبداللهی تنها زنی است که در دوره پنجم شورای اسلامی شهر گرگان موفق شده سهمیه حضور بگیرد و توسط مردم انتخاب شود ، او در دوره قبلی با زهرا نورا به عنوان دو نماینده زنان شهر در پارلمان محلی حضور داشتند .

عبداللهی کارمند سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان است که سابقه حضور در شورای دوم ، سوم ، چهارم و الان هم دوره پنجم شورا را دارد ، او در دوره قبلی سابقه مدیر کلی امور بانوان و خانواده استانداری گلستان را داشته و در دوره فرمانداری محمود ربیعی مشاور بانوان فرمانداری گرگان بود.

عبداللهی در دوره پنجم با جهشی عجیب در حالیکه بعد از انتخابات زمزمه های کناره گیری وی به دلیل بیماری شنیده می شد (اما توسط خودش تکذیب شد) ، به عنوان رئیس شورای شهر گرگان انتخاب شد ، انتخابی که حاشیه های فراوانی داشت و نهایتا به عزل شهردار گرگان منجر شد و شاید هم او دوست نداشت در زمان ریاستش این اتفاق بیفتد و قربانی توطئه ای فراشورایی شده بود .

عبداللهی حالا وظیفه سنگینی دارد و آن انتخاب شهرداری موفق تر از صادقلو است که در قلب مردم سابقه بسیار خوبی دارد و اگر شهردار جدید نتواند انتظارات را بر آورده کند عبداللهی و 4 نفر از همراهانش باید فاتحه حیات سیاسی خود را برای دوره بعدی بخوانند .

اما این روزها عبداللهی احساس کرده باید بار حوزه زنان را هم به تنهایی به دوش بکشد ، برای همین از برخی زنان روزنامه نگار در کنار خود بهره گرفته است ، او همچنین نخستین دیدارهایش را با زنان و فعالین این حوزه تنظیم کرده و روند چند روز گذشته نشان می دهد که او فعلا به جنس خودش بیشتر اهمیت داده است .

این روند شاید خطر نفوذ فیمینیسم را در شورای شهر گرگان به ما گوشزد کند و اینکه راهبردها در طی ماههای بعدی بیشتر به سمت حوزه زنان پیش برود ، عبداللهی نباید فراموش کند که مردم گرگان در اثر تحرک و جنب و جوش های عمرانی حسین صادقلو پرتوقع شده اند و پروژه های بزرگ می خواهند .

قطعا دیدار با زنان و افتتاح چند بازارچه صنایع دستی بانوان و فعالین زن آنها را سیراب نخواهد کرد و دیر یا زود سیل انتقادات متوجه عبداللهی و طیف همراه او خواهد شد .

photo 2017 08 24 12 24 22

photo 2017 08 24 12 30 05

photo 2017 08 28 10 55 08

photo 2017 08 28 13 25 11

photo 2017 08 28 13 28 06

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.