1396-12-07 17:58
1625
0
50927
نکته قابل توجه در فعالیت درسی یک دانش آموز از روستای نراب؛

آیا پروین اعتصامی شهید بود!

تصویری از فعالیت درسی یک دانش آموز کلاس پنجم در کانال رسمی روستای نراب بخش چشمه ساران شهرستان آزادشهر گذاشته شده بود که با خود حرفهای بسیاری را به همراه داشت.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیتر آزاد، تصویری از فعالیت درسی یک دانش آموز کلاس پنجم در کانال رسمی روستای نراب بخش چشمه ساران شهرستان آزادشهر گذاشته شده بود که با خود حرفهای بسیاری را به همراه داشت.

در این فعالیت از دانش آموزان خواسته شده بود تا زندگینامه یکی از شخصیت های نام برده شده در فعالیت نوشته شود.

این دانش آموز کلاس پنجم، درباره زندگی نامه پروین اعتصامی از اهالی روستا سوال می کند، اما اکثر آنها به وی پاسخ اشتباه می دهند که با اطلاعات اولیه وی در تناقض است. برخی ها به وی میگویند که او فوتبالیست بوده است (با علی پروین اشتباه گرفته بودند) و برخی ها او را شهید می نامند.

دانش آموز به سراغ پدر می رود، اما پدر به او اعلام می کند که او فوتبالیست نیست و شهید شده است. دانش آموز که انتظار دارد بر اساس درسهایی که خوانده است و در آن درسها، اعتصامی شاعر معرفی شده، درباره زندگی او اطلاعات کسب کند، دچار سردرگمی می شود.

photo 2018 02 26 09 10 12

سردرگمی این دانش آموز دلیلی جز تغییر متون کتابهای درسی ندارد. مردم ما انتظار دارند تا در مدارس به فرزندانشان درباره اسلام و جایگاه شهید و شهادت آموزش دهند و الگو سازی ها با یاد شهدا باشد، برای همین اکثرا مردم روستا که اعتصامی را نمی شناختند، فکر می کردند که او شهید بوده است.

متاسفانه چند مدتی است که برخی افراد لیبرال مسلک در تلاش هستند تا نام و یاد شهدا را از کتاب های درسی ما حذف کنند و در نقطه تقابل با بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند، زنده نگاه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، بایستند.

همان طور که چند وقت پیش یاد حسین فهمیده را از کتاب های درسی حذف کردند و در راستای آرزوها و خواسته های اسرائیل قدم برداشتند.

2

3

همانگونه که در شعر «ای خانه ما» مصطفی رحماندوست دست بردند و قسمت مربوط به شهدای آن را حذف کردند.

photo 2018 02 26 09 09 54

امروز اگر نخبگان اسلامی و مراجع تقلید در این خصوص سکوت کنند، ضربه ای باور نکردنی به اسلام خواهد خورد و نظام اسلامی به نظام لیبرال تبدیل خواهد شد.

از آنجا که شخصیت افراد در کودکی شکل میگیرد، سپردن آموزش و پرورش که موثرترین اردگان در تربیت کودکان است به تفکر لیبرالی، نتیجه ای جز تغییر ماهیت نظام در پی نخواهد داشت. اگر نخبگان جامعه اسلامی سکوت کنند، در آینده ای نزدیک، یا اسلام آمریکایی در جامعه ما حکم فرما می شود و یا اینکه بطور کل اسلامی در کار نخواهد بود.

در آخر یادآور می شوم، ساده ترین راه برای ترویج یک تفکر ، القا آن از دوران کودکی به افراد است. زیرا در آن زمان فرد قدرت تجزیه و تحلیل ندارد و می شود به راحتی نوار خام ذهن او را با هر مطلبی پر کرد.

زمانی که کودکان ما با تفکر لیبرالی به جوانی برسند، به طور حتم در مقابل اسلام خواهند ایستاد و دشمن برای این منظور زمان ۱۰ ساله نیاز دارد که در سند ۲۰۳۰ این موضوع به روشنی دیده می شود. گمان زنی ها نسبت به این شیطنت ها و تلاشها برای حذف فرهنگ شهادت، اجرای خاموش سند ۲۰۳۰ را در آموزش و پرورش نشان می دهد.

اگر امروز کاری نکنیم، آینده کاری از ما بر نمی آید. خشت اول چون نهاد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج!

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.