1394-08-10 08:29
1296
0
22901
گزارشی از معضل جامعه ایرانی؛

طلاق؛ دستاورد سوغات فرنگی بشقاب های مسموم/ چشم و هم چشمی عامل خرید ماهواره

ورود ماهواره به بطن خانواده پدیده شومی است که این روزها گریبانگیر بسیاری از خانواده ها شده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از عصر هامون، با وجود فرهنگ سازی و اطلاع رسانی فراوان توسط رسانه ها در خصوص اثرات مخرب ماهواره ها و همچنین برخورد و مبارزه از سوی دستگاه های نظامی متاسفانه هر روزه شاهد نصب دستگاه های ماهواره در منازل می باشیم.

متاسفانه ماهواره ها علاوه بر تخریب بنیان خانواده ها و عادی سازی روابط خلاف عرف جامعه، به دنبال تخریب عقاید مذهبی در مسلمانان و جنگ و تفرقه بین شیعه و سنی از طریق انواع شبکه های خود می باشد.

استفاده از ماهواره بنیان خانواده را سست می کند

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: از ماهواره نیز همانند سایر ابزار تکنولوژی می توان بهره برداری درست و مطلوب داشت اما متاسفانه در کشور ما به صورت نادرست از آن استفاده می شود.

حجه الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی اظهار داشت: متاسفانه برنامه های ماهواره ای به دنبال تخریب بنیان های خانواده و در کنار آن تخریب نظام دینی و معنویات هستند که عده ای از افراد به طور کورکورانه از آن پیروی می کنند.

وی افزود: خوشبختانه صدا وسیمای به اندازه ی کافی برنامه های جالب و جذاب نمایش می دهد که در این راستا وجود کانال های متنوع آن را اثبات می کند.

وی ادامه داد: خانواده ها از آوردن ماهواره به منازل خودداری کنند و در صورت استفاده از آن کنترل کامل بر برنامه های آن داشته باشند هرچند انجام کنترل بسیار دشوار است.

وی تصریح کرد: استفاده از ماهواره در خانواده ها اعتیاد آور بوده و اگر فرد کورکورانه و به دنبال چشم هم چشمی بدون هیچ کنترلی از آن استفاده کند با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد.

برنامه های ماهواره ای به دنبال کمرنگ کردن عقاید دینی مردم هستند

سرپرست نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد و علوم پزشکی گفت: بسیاری از افراد بهانه استفاده از ماهواره را راضی نبودن از برنامه های صداو سیما عنوان می کنند اما در حقیقت مسائل دیگری آنان را به سمت ماهواره ها می کشاند.

حجه الاسلام والمسلمین رضا ایمانی خواه در این راستا افزود: بسیاری از افراد نیز استفاده از برنامه های مذهبی و علمی آن را بهانه استفاده از ماهواره عنوان می کنند اما متاسفانه در دراز مدت در دام مسائل حاشیه ای آن گرفتار می شوند.

وی با بیان بسیاری از جوانان، خانواده ها را مجبور به خرید ماهواره میکنند، افزود: چشم و هم چشمی ها و روحیه کنجکاوی مهم ترین عامل ورود ماهواره به خانواده می باشد.

وی ادامه داد: برنامه های ماهواره ای با تبلیغ روابط با نامحرم و فاصله انداختن میان همسران و همچنین والدین و فرزندان، سبک زندگی اسلامی را تحت هدف قرار داده اند.

وی با اشاره به ماهواره ها به دنبال کمرنگ کردن دین و مذهب در خانواده ها هستند تصریح کرد: استفاده بدون مطالعه و کورکورانه از ماهواره اثرات مخرب بر زندگی افراد خواهد داشت.

ایمانی خواه عنوان کرد: البته نمی توان ارتباط با جهان را قطع کرد چرا که افرادی واقعا به دنبال افزایش علم بوده که نمی توان مانع آن ها بود مشروط بر اینکه با تاسی از غربی ها سبک زندگیشان تغییر نکند.

وی خاطر نشان کرد: اگر فرد قدرت تحلیل بالا و اثر گذار داشته باشد و به دنبال نقد و جامعه شناسی باشد تاثیر ماهواره بر او کمتر می باشد در غیر این صورت گرفتار تاثیرات مخرب ماهواره خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.