1394-08-09 04:36
1622
0
22845
زنگ خطری برای مسئولان و فعالان فرهنگی کشور؛

آرزوی وب‌سایت طراحان زیرزمینی ایرانی برای دوران پساتحریم !

مدیر شرکت ضدفرهنگی آمریکایی که سایت آن در ایران فیلتر نیست، مدعی است که در حال حاضر، شمار زیادی از طراحان با استعداد در ایران زندگی می‌کنند که «النگو» به عنوان یک کمپانی آمریکایی به خاطر تحریم‌ها، اجازه همکاری با آنها را ندارد و امیدوار است که با برداشته شدن تحریم‌ها، شرکت‌هایی مثل «النگو» سرانجام بتوانند با طراحان ساکن ایران همکاری کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از سرویس تلنگر: همان‌طور که بارها توسط مسئولان و فعالان فرهنگی تذکر داده شده است، معارضین با استفاده از عوامل خود در کشورهای غربی و با تأثیر بر برخی افراد در داخل کشور قصد براندازی فرهنگی و تغییر سبک زندگی را دارند، که نمایشگاه آثار تعدادی از طراحان غرب‌نشین ایرانی مد و زیورآلات در لندن، شاهدی بر این مدعاست.

بی‌بی‌سی در گزارشی به این نمایشگاه پرداخته است، نمایشگاهی که از آثار طراحان غرب‌نشین که با سفارش معارضین و به منظور تغییر فرهنگ اسلامی فعالیت می‌کنند، تهیه شده است.

طرح‌های طراحان غرب‌نشین متأثر از فرهنگ کشورهای غربی است

این رسانه معارض با اشاره به اینکه در آثار  این طراحان می‌شود تأثیر محیط زندگی‌شان را دید، گفت: در نگاه اول وجه مشترک چندانی بین این آثار دیده نمی‌شود، اما وقتی با دقت بیشتر به آنها نگاه کنیم، می‌بینیم که تک‌تک آنها بازتاب دهنده فرهنگ، سیاست یا تاریخ ایران به شیوه‌های مدرن و متفاوت هستند.

غزاله شالچی، یکی از طراحان زیرزمینی که آثارش در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است، اعتراف می‌کند که «این که کجا زندگی می‌کنیم، تأثیر زیادی روی کارهای‌مان می‌گذارد».

بی‌بی‌سی در گزارش خود از این نمایشگاه آورده است که خالقان این آثار با عنوان طراحان زیرزمینی شناخته می‌شوند، اما این عنوان می‌تواند گیج کننده باشد. برعکس تصور رایج، این عنوان به آن معنی نیست که فعالیت‌های هنری این طراحان در داخل ایران غیرقانونی محسوب می‌شود، بلکه در واقع، این فقط اسم یک سبک هنری سنت‌شکن است که توسط طراحان مستقل تولید می‌شود.

قوانین مذهبی، مشکل طراحان با خلاقیت، هنر و مد است!

رسانه دولتی روباه پیر که معتقد است حرمت‌شکنی مذهبی توسط طراحان یک سبک هنری است، افزود: این طراحان با خلاقیت، هنر و مد سر و کار دارند و به خاطر محدودیت‌های موجود در ایران با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند و تصاویر مورد استفاده آنها باید با قوانین مذهبی همخوانی داشته باشد.

                                                           گلشید مولا، برگزارکننده نمایشگاه

گلشید مولا بنیانگذار و مدیر وب‌سایت النگو که برگزارکننده نمایشگاه است، درباره این شرکت که با بودجه براندازی فرهنگی معارضین اداره می‌شود، به بی‌بی‌سی می‌گوید: «النگو یک شرکت تجاری اینترنتی آمریکایی است، هدف اصلی النگو، ایجاد سکویی برای طراحان زیرزمینی ایرانی است تا بتوانند کارهای خود را در سراسر دنیا به نمایش بگذارند».

مدیر این شرکت ضدفرهنگی آمریکایی که سایت آن در ایران فیلتر نیست، مدعی است که در حال حاضر، شمار زیادی از طراحان با استعداد در ایران زندگی می‌کنند که النگو به عنوان یک کمپانی آمریکایی به خاطر تحریم‌ها، اجازه همکاری با آنها را ندارد و امیدوار است که با برداشته شدن تحریم‌ها، شرکت‌هایی مثل النگو سرانجام بتوانند با طراحان ساکن ایران همکاری کنند.

تقاضای همکاری وب‌سایت شرکت مد آمریکایی در ایران باز است!

وی که با سخنان خود زنگ خطری را برای مسئولین فرهنگی به صدا درآورد، در ادامه به بی‌بی‌سی گفت: ما قسمت تقاضای همکاری وب‌سایت‌مان را به روی متقاضیان ساکن ایران باز کرده‌ایم. البته اینکه با متقاضیان همکاری کنیم یا نه بستگی به نتیجه مذاکرات دارد.

بی‌بی‌سی که همانند سایر رسانه‌های معارض، زمینه‌ساز ورود شرکت‌های ترویج ضدفرهنگی غربی به ایران است،‌ امیدوار است آثاری که در زیرزمین‌های کوچک خانه‌هایی در دورافتاده‌ترین نقاط ایران، توسط هنرمندانی با استعداد اما گمنام خلق می‌شود، روزی در دنیا به نمایش گذاشته شوند، آثاری که چهره‌ای جدید از فرهنگ و هنر ایران ارائه می‌کنند.

گفتنی است این گزارش می‌تواند تلنگری باشد برای مسئولان فرهنگی کشورمان که دغدغه تهاجم فرهنگی دشمنان را دارند و نگران هجمه آن‌ها به فرهنگ جامعه و به خصوص عفاف و حجاب هستند. فیلتر کردن سایت‌های این‌گونه شرکت‌ها و غیرقانونی اعلام کردن فعالیت‌های آن‌ها در ایران می‌تواند تا حدودی جلوی فعالیت آن‌ها را بگیرد و فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی هم می‌توانند با برنامه‌ریزی فرهنگی و جذب بیشتر طراحان از گرایش آن‌ها به این گونه‌ شرکت‌ها جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.