1394-01-18 19:31
2328
2
12936
به قلم یک معلم ؛

وعده های آموزش و پرورش کلاه گشادی که سر معلمان رفت

آنچه که در دید و بازدیدهای معلمان بیشتر مورد بحث قرار می گیرد اتفاقاتی است که در حوزه اموزش و پرورش در طول یک سال گذشته افتاده که معمولا خاطره خوشی برای خانواده بزرگ آموزش و پرورش نداشت.

به گزارش گلستان ما ؛ دید و بازدید های نوروز امسال علاوه بر صله رحم ، بهانه مناسبی برای تبادل اطلاعات و تحلیل مسائل روز جامعه بود. مذاکرات هسته ای ،سخنان مقام معظم رهبری در تحویل سال جدید، حمله عربستان سعودی به یمن و مسائل مربوط به عراق ........ مهمترین موضوعاتی بود که مردم پس از روبوسی و تبریک سال جدید به تحلیل آنها می پرداختند.

اما آنچه که در دید و بازدیدهای معلمان بیشتر مورد بحث قرار می گرفت اتفاقاتی بود که در حوزه اموزش و پرورش در طول یک سال گذشته افتاده بود.اتفاقاتی که معمولا خاطره خوشی برای خانواده بزرگ آموزش و پرورش نداشت و معلمان در صحبت از آنها با لحنی اعتراض گونه یاد می کردند. مواردی مثل:

1-بیمه طلایی معلمان: که پس از فراز و نشیب های فروان و افزایش 100 درصد قیمت آن نسبت به سال قبلش و کم شدن خدمات آن نشان داد که برای شرکت بیمه آتیه سازان طلایی است. اما برای فرهنگیان که معمولا با جواب "نه" اکثر پزشک ها روبرو می شدند چندان هم طلایی نبود.

2-استخدام مربیان پیش دبستانی ، که فقط یک وعده خشک و خالی آقای وزیر بود. ولی بعدها مشخص شد که وزیر محترم!!! آموزش و پرورش این وعده را هم مثل دیگر وعده هایش به فراموشی سپرده است.

3-فروش مدارس دولتی به بخش خصوصی: با شعار بسته حمایتی از مدارس غیرانتفاعی و با هدف های خاص سیاسی در استانها و شهرستانها و بدون توجه به وضعیت پرورشی مدارس که منجر به اعتراض مردم و مسئولین رده بالای کشور شد.

4- گسترش مشکلات معیشتی فرهنگیان و پرداخت نکردن مطالبات فرهنگیان علی رغم وعده های مداوم مسئولین آموزش و پرورش که باعث تعطیلی کلاس های درس در اکثر استانها توسط معلمان و تحصن آنها در مقابل ادارات کل آموزش و پرورش گردید. موضوعی که در 8 سال گذشته اتفاق نیفتاده بود.

5- شکایت گسترده فرهنگیان در خصوص عدم اجرای قانون خدمات کشوری به دیوان عدالت اداری که منجر به اجرای ناقص آن در بخش فوق العاده شغل فرهنگیان گردید و به جای امتیاز 1500 بر خلاف قانون فقط 1300 امتیاز در نظر گرفته شد.

6-رتبه بندی معلمان: که قرار بود زمینه ای برای افزایش کیفیت علمی معلمان قرار بگیرد و رتبه هایی مثل مربی معلم یا استاد معلم به آنها داده شود. و از نظر مالی هم ردیف اساتید دانشگاه دیده شوند. اما مشخص گردید.که همه اینها برای معلمان سرابی بیش نبود و تنها به فوق العاده شغل آنها افزوده می شود.

- موارد دیگری که برای دیگرکارمندان دولت اجرا می‌شود

- مانند بندهای 5 و 10 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری، تفاوت تطبیق، فوق‌العاده کلانشهرها، کمک‌های رفاهی کارمندان  شامل کمک هزینه روزانه مستقیم یا غیرمستقیم غذا برای کارمندان، کمک هزینه مستقیم یا غیرمستقیم مهدکودک برای کارمندان ، کمک‌هزینه مستقیم یا غیرمستقیم ایاب و ذهاب (سرویس رفت‌ وآمد)  و بسیاری از موارد دیگر که هیچ کدام از موارد مذکور در فیش حقوقی معلمان دیده نمی شود و به قول یکی از معلمان این کلاه گشادی است که به جای دیگران وزیر آموزش و پرورش سر معلمان گذاشت.

نویسنده: یک معلم

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

سیستانی کتول

معلمان مروجان؛علم ؛ادب؛اخلاق؛وازشهای دینی واجتماعی در جامعه هستند.انسانهای نجیبی که کمبودهای اقتصادی رابا آبروداری هرگز به زبان نیاورده اند.اما تبعیض واختلاف درپرداختها باعث شده است که کارد به استخوانشان برسد؛وبرای اجرای عدالت به مسئولان محترم تظلم طلبی نموده اند که نتیجه آن جزءحرف وحرف وحرف نبوده است.آیا عدالت است که شاگردم بایک مقطع تحصیلی پایین تر وده سال سابقه خدمت ازاینجانب که بیش ازسی سال سابقه خدمت دارم بیشترحقوق بگیرد؟ دریافتی سایر کارمندان بالا نیست وفرهنگیان هیچ اعتراضی به پرداختی سایر کارمندان ندارند. ما میگوئیم که دریافتی فرهنگیان پایین است ونسبت به تبعیض واختلاف ناروا یی که اعمال میشود اعتراض داریم انشاالله مسئولان درجهت اجرای عدالت اقدامات لازم قانونی راعملیاتی نمایندواز شعار دادنهای بیمورد اجتناب نمایند.

0
0
پاسخ
1394-01-19 08:16
محمد

از وزیر آموزش و پرورش جز این انتظار دیگری نیست خودتان را خسته نکنید

0
0
پاسخ
1394-01-19 15:21

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.