1394-01-04 13:06
2307
0
12355
بررسی اجمالی عنوان سال 94 ؛

چرا " دولت و ملت ؛ همدلی و همزبانی " ؟

در بررسی و تحلیل نام گذاری سال 1394 اما به نکته جدید وکلیدی یعنی ادغام بخش نرم افزاری و جنبه سخت افزاری انقلاب اسلامی برخورد می کنیم که نگاهی کامل به تمامی جنبه های کلان جامعه برای رسیدن به اهداف حکومت اسلامی است.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه، عناوین سال ها که از سوی رهبر معظم انقلاب و بر اساس شرایط کشور انتخاب می شوند، نقش و خط مشی اساسی رفتار جامعه را به خود اختصاص می دهد.

نگاهی به عناوین سال های اخیر نشان می دهد مردم ما آموخته اند با بررسی این عناوین به تحلیل و نظریه پردازی پیرامون آن بپردازند.

دیده بان عرصه ی خطیر انقلاب اسلامی، همچون سالیان متوالی با دقت و نکته بینی بالا، طریق حرکت کشور را با نگاهی ژرف مشخص می نمایند که تعمق در انتخاب نام سال، نشان می دهد رهبر انقلاب در آن سال به چه نکات و استراتژی کلیدی و مهمی خواهند پرداخت که این حرکت، کار را برای برنامه ریزی یکساله ملت و دولت سهل و ممتع می نماید.

سهل از آنجا که دیگر نیازی نیست به یافتن اینکه کدام کار سرمشق سال آنهاست و ممتنع چون باید در راه رسیدن به آن هدف تلاش و کوششی وافر کنند.

سال 1394 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با شعار « دولت و ملت، همدلی و هم زبانی» کار خود را آغاز نموده است.

بررسی چرایی این انتخاب خود نیاز به فرصتی مجزا دارد که از حوصله این بحث بیرون است اما به اجمال به این نکته اشاره می کنیم که ایشان با توجه به شرایط و اتفاقات هر سال از دو جنبه به این مهم می پردازند، تحلیل مدیریتی نام گذاری سال ها در چارچوب 2 رهیافت نرم افزاری و سخت افزاری انجام می شود. به این ترتیب که گاه نیاز به بیان و ارائه مؤلفه هایی با موضوعاتی نظیر آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی همچون عدالت اجتماعی و ... و گاه نیاز به ارائه مؤلفه هایی با موضوعات اقتصاد و سیاست ها و برنامه های اجرایی مانند شعار سال 1394 اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی است.

در بررسی و تحلیل نام گذاری سال 1394 اما به نکته جدید وکلیدی برخورد می کنیم و آن ادغام هر دو دسته بندی یاد شده است.

یعنی همانطور که به بخش نرم افزاری انقلاب اسلامی توجه شده به جنبه سخت افزاری آن نیز اشاره گردیده است.

توجه به این نکته بیان کننده تامل بیشتری است زیرا نگاهیست کامل به تمامی جنبه های کلان جامعه که ایشان در این نام گذاری تمام ظرفیت کشور برای رسیدن به اهداف نظام اسلامی را به تلاش و کوشش فراخوانده اند.

به ملت و دولت همدلی و همزبانی را که بدون شک 2 اصل کلیدی برای پیشرفت جامعه است، تاکید می نمایند و این نکته را باید در اتفاقات سال دریافت. آنجا که عرصه هایی خطیر همچون انتخابات 2 مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی 2 آزمون مهم و تاثیر گذار برای کشور و نیازمند دقت و توجه مردم و مسئولین نظام است.

تحریم ها و برنامه ریزی ملت و دولت، برنامه ی هسته ای، بازخورد نگاه و خواسته ملت و دولت در به ثمر نشستن زحمات و کوشش های فرزندان این مرز و بوم که همه و همه ی این ها نیازمند همدلی و همزبانی ملت و دولت است تا با اتکای خداوند منان به سعادت، سلامت و عاقبت بخیری از این عرصه خطیر انقلاب اسلامی گذر کرده و ان شاء الله زمینه سازی برای حکومت عبد صالح خدا بقیه الله الاعظم روحی و ارواحناه فدا را نماییم.

نویسنده:محسن شاکری

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.