1393-08-24 16:55
3491
0
5808

ولی نعمت ما در اسلام آباد ! / «اسلام آباد» را نگارستان کنید !

بیش از سه دهه از بزرگترین رویداد تاریخ می گذرد. پیروزی پیروان حق بر طاغوتیان زمان و طلوع نور در کشور پهناور ایران اسلامی؛ واین تنها گوشه ای از توصیفات پر تکرار در تریبون ها و منابر کشورمان در این سال ها بوده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه ، آنچه که باور مجریان و عاملان به راه خمینی کبیر را برایمان روشن می ساخته است. ساختار اجمالی اینگونه شعارها هرفرد را قادر می سازد که برتن هر نااهلی لباس موجه بپوشاند.

بی شک ضروری ترین کار در مقابل همه انحرافات خاموش در مسیر پر پیچ وخم انقلاب، تطبیق شاخص ها با تصمیمات و عملکردها می باشد. بازخوانی اندیشه امام خمینی (ره) و رهبری برای بررسی میزان نزدیکی فهم خواص و عوام برای پیشبرد کشور در مسیر پیشرفت بعنوان اصلی ترین شاخص به شمار می آید.آنچه که موجب می شود نگذاریم” انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد” و این وصیت بنیانگذار انقلاب می باشد!

شهرستان گنبد کاووس باسرعتی فزاینده به سمت توسعه مادی قدم بر می دارد. و این تغییرات در افکارعمومی و بیان مسئولان به وفور یافت می شود. هرکس تلاش می کند مظاهری از فرنگ را دستمایه امروزی شدن شهر کند.

tehran-tt087656774ryr

تکثیر مجتمع های تجاری و مراکز خرید تا رژه خودرو های آخرین مدل در خیابان ها و یا برگزاری جشن های شاد نامتعارف غیرملی تا مراسمات عزاداری شورانگیز به دور از تکالیف دینی تنها گوشه ای از بروز حرکت اجتماع در مسیر توسعه می باشد.

هموار سازی جاده تغییر در سبک زندگی بدون شک بر دوش صاحبان انقلاب اسلامی خواهد بود. آنان که با عناوین دیگری همان توسعه را در پیش گرفته اند! مثلا بزرگترین مجتمع های فرهنگی یا بلند ترین گلدسته های شهر… آنطور که حتی می توان همجواری پرخرج ترین مرکز یادمان اسلام و انقلاب یعنی همین امام زاده یحیی بن زید را درکنار مرکز فقر و استضعاف مشاهد کرد! تناقضی که بیانگر فهم حداقلی ما از اسلام و هدف انقلاب و امام را نشان می دهد. بیایید کمی تامل کنیم!:

گمان نمیکنم عبادتى بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد ۱٫ او می گفت: “به مستضعفان و مستمندان و زاغه ‏نشینان که ولى نعمت ما هستند خدمت کنید ۲٫”"تنها آنهایى تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بى‏ بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعى انقلابها هستند. ما باید تمام تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتى که ممکن است خط اصولى دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم‏…”۳ «خدا نیاورد آن روزى را که سیاست ما و سیاست مسئولین کشور ما پشت کردن به دفاع از محرومین و رو آوردن به حمایت از سرمایه دارها گردد و اغنیا و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشترى برخوردار شوند. معاذ اللَّه که این با سیره و روش انبیا و امیر المؤمنین و ائمه معصومین- علیهم السلام- سازگار نیست.» ۴

وقتی گمان می کنم که چگونه شیفتگان حسین (ع) شورآفرین در شهر بدون مسئولیت نسبت به مفاهیمی همچون عدالت احتماعی ، مسیر را برای قدم های مفسدان و نااهلان و فرهنگ بیگانه هموار می سازند! عدم شناخت و تحلیل جهت تغییرات و رویدادهای اجتماعی معلول تقلیل دین به مناسک تقویمی در طول سال می باشد. مگر نه اینکه “شما به نام دین از شما حساب می برند و احترام می گذارند و شما را بر خودشان ترجیح می دهند. در حالی که هیچ فضیلتی بر آنها ندارید. و هیچ خدمتی به این مردم نکرده اید. و مردم مجانی برای شما احترام قائل اند. و شفاعت شما را می پذیرند.

شما به نام دین است که اعتبار و نفوذ کلمه دارید. در خیابان ها مثل شاهان نام می برید. و با هیبت و کبکبه رفتار می کنید. به راستی چگونه به این احترام و اعتبار اجتماعی رسیده اید. فقط به این علت که مردم از شما توقع دارند که به حق خدا قیام کنید. اما شما در اغلب موارد از انجام وظیفه و احقاق حق الهی کوتاهی کرده اید و حق رهبران الهی را کوچک شمرده اید”

“حق مستضعفان و طبقات محروم جامعه را تضییع کرده اید. شما نسبت به حق ضعفا و محرومین کوتاه آمده اید. این حقوق را نادیده گرفته اید و سکوت کرده اید اما هر چیز که فکر میکردید حق خودتان است مطالبه کردید. شما هر جا حق ضعفا و مستضعفین بود کوتاه آمدید و گفتید ان شاءالله خدا در آخرت جبران میکند، اما هر جا منافع خودتان بود آن را به شدت مطالبه کردید و محکم ایستادید. شما نه مالی در راه خدا بذل کردید و نه جانتان را در راه ارزشها و عدالت به خطر انداختید و نه حاضر شدید با قوم و خویش ها و دوستانتان به خاطر خدا و اجرای عدالت و اسلام درگیر بشوید. با همه ی این کوتاهی ها از خدا بهشت را هم میخواهید؟ پس از همه ی این عافیت طلبی ها و دنیا پرستی ها منتظرید که در بهشت همسایه ی پیامبران او باشید!”۵

به خاطر دارم کودک اسلام آبادی را که برای خرید شیرخشک خواهر نوزادش در امام زاده کار می کرد. وقتی از او پرسیدم که آرزوی تو چیست، گفت میخواهم یک میلون داشته باشم تا برای خواهرم “مادر” بخرم…. اسلام آباد ایران کوچک و یا نگارستان ایران است! اصلا یک گنبد کوچک با همه اقوام و مذاهب است!

و این تنها ذره ای از فواید قیاس قدم های ما با شاخص ها می باشد! و این تنها یکی از وجوه دین حداکثری برای پیش برد انقلاب اسلامی از توصیفات اجمالی به بایسته های تفصیلی* خواهد بود. امروز خلاء جریان پویای نخبگانی متکی بر نرم افزار بیش از پیش احساس می شود. باید فعالانه با آگاهی بر ظرفیت های بالای شهرستان در فرهنگ و اقتصاد  پیش از آنکه جذابیت سخت افزار ما را در اسارت ماهیت تکنولوژیک و اصالت ابزار نگه دارد، به پیشرفت ایرانی اسلامی بیاندیشیم! تکنوکراسی انقلاب را نابود می‎کند…امروز تشیع انگلیسی می‌خواهد تفکر امام و انقلاب را نابود کند (کلیک کنید)

مسلمانان ، مسلمانان ، مسلمانی ز سر گیرید

پانوشت:

۱-     صحیفه امام، ج‏۲۰، ص: ۳۴۲

۲-     صحیفه امام، ج‏۱۸، ص: ۳۸

۳-     صحیفه امام، ج‏۲۱، ص: ۸۶ و ۸۷

۴-     صحیفه امام، ج‏۲۰، ص: ۳۴۱

۵-     خطبه منا امام حسین (ع) /ترجمه حسین رحیم پور ازغدی

*بیان اجمالی و کلی گویی آفت این ایام که قادر می سازد هر ساختار غلطی را باعناوین اسلامی و ارزشی ایجاد کنیم.

پ.ن: مستند «و اما قسط» مطالبه عدالت اجتماعی است /  “جشن انقلاب” با بکارگیری ظرفیت های انقلاب!

متاسفانه الان تشیع مساوی شده است با زیارت اهل قبور و تربت و توسل و مسائلی از این دست. ما فقط از اینها دفاع می کنیم، گویی هویت ما فقط در همین هاست! در حالی که اینها اصول معارف اهل بیت «ع» نبوده و فقط بخشی از معارف شیعه است. (جهت مطالعه کلیک کنید)

نویسنده : صالح کاهانی

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.