1395-01-24 13:56
809
0
30295
یاداشتی به قلم حسین زمانی؛

مطالبه عمومی اولین اقدامِ عمل به اقتصاد مقاومتی

از آنجایی که اقتصاد مقاومتی با این تحلیل که یک الگوی اقتصادی برآمده از ارزش های دینی و انقلابی ماست، مطالبه عمومی اولین اقدام مردمی و عمومی در این زمینه است.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ حسین دانشجوی ارشد اقتصاد اسلامی نوشت: اقتصاد مقاومتی می تواند به توانمند سازی اقتصاد مبتنی بر ساختار درونی ما منتهی شود و امکان مقاومت، غلبه اقتصادی و حتی تغییر شرایط اقتصاد جهانی را به نفع کشور و دنیای اسلام فراهم کند که این مهم برای انقلاب اسلامی ما یک ضرورت است.

راه های تحقق اقتصاد مقاومتی

با توجه به سیاست های مطرح شده اقتصاد مقاومتی تنها به یک زمان کوتاه مدت و دوران محاصره و جنگ مربوط نیست. اقتصاد ما باید یک اقتصاد مقاوم مقابل جریانات بین المللی و مهمتر از آن مقابل تمدن رقیب باشد.

بی تردید جنگ اقتصادی یکی از ابزارهای جنگی تمدن رقیب است، بنابراین ما باید به نقطه ای از شرایط اقتصادی برسیم که بتوانیم مقابل هجوم همه جانبه دشمن مقاومت کنیم و در عین مقاومت رو به پیش هم حرکت کنیم.

برای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» باید با عزمی ملی و همه جانبه در کشور اقدامات اساسی انجام شود که اولین گام در این زمینه، ایجاد مطالبه عمومی است که گاهی باید در سطح عمومی و گاهی هم در سطح متخصصین، نخبگان و موثران اجتماعی انجام شود و هر گروه سهم خود را به نوبه ای ادا کند.

اقتصاد مقاومتی باید به یک گفتمان اجتماعی تبدیل شود، چرا که اقتصاد مقاومتی در حوزه های عمومی و تخصصی می تواند منجر به ایجاد پویایی جریانات اثرگذار و مجریان امر شود، تا این بیانات و هدایت های مقام معظم رهبری مثل بسیاری از فرموده های دیگرشان به فراموشی سپرده نشود.

همچنین باید توجه داشت ایجاد این مطالبه اجتماعی یک وظیفه است و نباید ولی فقیه جامعه مطالبه ای کند اما به مطالبه عمومی تبدیل نشود، لذا لازم است هر کسی در حد توان خود و در هر جایگاهی که قرار دارد، در مسیر رشد جامعه خود همت کند.

اقداماتی که فعلاً می توانیم انجام دهیم عبارت است از ایجاد مطالبه گری و امید به آینده برای عبور از شرایط اقتصادی فعلی و درک ضرورت مقاومت و اقتصاد مقاومتی که بارها مقام معظم رهبری بر آن تاکید کرده اند چرا که بعضی ها می خواهند یاس ایجاد کنند و بگویند تنها راه برای حل معضلات اقتصادی، ارتباط جهانی و به تعبیر دیگر الگوی توسعه اقتصادی در مدار توسعه جهانی است.

با این تفاسیر تاکید می شود؛ ایجاد مطالبه عمومی در بطن جامعه حداقل کاریست که در کوتاه مدت می شود انجام داد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.