1393-09-17 15:33
1985
0
6968
یادداشتی به قلم مهدی فرهادی؛

لزوم حرکت جهادی برای اجرای مدیریت جهادی

انتخاب عنوان" اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" برای امسال، نشانه ضرورت توجه به این مقوله های مهم است، لذا ضروری است در این فرصت باقیمانده از سال، با حرکتی جهادی بیش از هر زمان دیگر برای اجرای مولفه های مدیریت جهادی تلاش کنیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه، مقام معظم رهبری از شعار سال به عنوان نقشه راه یاد کرده اند و هدف راهبردی حرکت بر اساس این نقشه را، افزایش اقتدار ملی اعلام فرمودند.

فرهنگ، علم و اقتصاد سه عنصر اصلی در تولید قدرت و افزایش اقتدار ملی برای ایستادن در مقابل زورگویان و باج خواهان عالم است.

همچنین اصلاح وضعیت در حوزه فرهنگ و اقتصاد در شرایط کنونی به جز با " عزم ملی " و " مدیریت جهادی " ممکن نیست.

ضرورت مدیریت جهادی:

اگر مدیریت جهادی یا همان کار و تلاش با نیت الهی و مبنی بر علم و درآیت حاکم باشد دشمن مأیوس می شود. (فرمایشات مقام معظم رهبری)
عزم ملی و مدیریت جهادی در سال 93 به عنوان شعار سال هویت ما است.

این حیثیت ما است. این آینده ماست. این ترسیم کننده سر نوشت ما است. اگر عزم ملی و مدیریت جهادی باشد اقتصاد و فرهنگ هم پیشرفت می کند و این ملت در اوج قرار می گیرد و تحقیر نمی شود.

مقام معظم رهبری در دیدار اساتید و دانشگاه های کشور بیان نمودند با تاکید بر اهمیت " تداوم جدی"، پر شتاب و همه جانبه نهضت عملی به عنوان عامل اصلی شکل دهنده سر نوشت آینده ایران و جهان اسلام افزودند؛ تحقق این هدف مهم نیازمند فعالیت و مدیریت جهادی کسانی است که عاشق پیشرفت میهن و ملت هستند.

توجه به این نکته ضروریست که بدانیم متوقف شدن حرکت علمی کشور یکی از نقشه های اصلی جبهه دشمنان نظام اسلامی است.

تعریف مدیریت جهادی: علم و هنر رهبری وسیع ، همه جانبه منابع مادی، انسانی معنوی با عزم جدی و سخت کوشی مبتنی بر علم و متکی به ظرفیت های درونی در همه ی عرصه ها با حرکت پرشتاب و تلاش و کوشش بی وقفه در راه خدا برای مقابله با دشمن و پیشرفت با توجه به این تعریف از مدیریت جهادی بر همگان است که با سخت کوشی و تلاش بی وقفه با عزمی جدی در همه ارگان ها، سازمان ها و حتی از محیط اجتماعی خانواده در همه عرصه ها تلاش و جهادت نماییم و از هیچ کوششی جهت ساخت درون ( مادی ، معنوی ، انسانی ) دریغ نکنیم.

در این صورت وابستگی کشور به بیرون قطع و متکی به درون می شود که این بدست نخواهد آمد مگر با سخت کوشی و تلاش بی وقفه.

مقام معظم رهبری فرمودند؛ جهاد یعنی تلاش بی وقفه همراه با خطر پذیری و پیشرفت و امید به آینده.

اصل خدمت با نیت الهی در راه خدا یکی از اصول مدیریت جهادی است (طبق آیه 69 سوره عنکبوت). لذا قران راه الهی مجاهدان را منوط با نیت الهی می داند.

نویسنده: مهدی فرهادی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.