1394-04-01 11:58
1327
1
16490

قیام 175 دردانه شهید برای خیزش نسل سوخته

خبری در شهر پیچید. 175 دردانه، 175 مرد، 175 غواص، 175 قهرمان، 175 شهید به میهن بازگشتند. چه در سر دارند؟ چرا آمدند؟

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه، بالهایشان را بسته بودند تا در این دنیا بمانند و اسیر قفس دنیا شوند، اما بال گشوده، نه به دنیا دل بستند و نه اسیر هوای نفس شدند.

وقتی تصاویرشان را دیدم که با دستان بسته، در میان گل و لایی نفسشان بند آمده تا ما در این نقطه از زمان با تمام غرور بایستیم، نفس بکشیم و هر روز به بهانه ای به نام پاکشان بتازیم.

شرمم گرفت و شکستم، وقتی خودم را از نسل سوخته، نسل دهه شصتی ها می خوانم. نسلی که به خاطر مشکلاتش از تمام زندگی بریده و تنها به امید معجزه سر می کند.

آری ما نسل سوخته ای هستیم که عده ای برای زندگی ما از زندگی شان گذشتند، اما همین که زندگی به ما رسید، گردن خم کردیم و نشستیم و بهانه جویی کردیم. ما خود را نسل سوخته ای می دانیم که برای روشنایی دنیایمان، جوانانی از این سرزمین در میان نیزارها و نخلستان های جنوب، در سوسنگرد و جزیره ی مجنون و کوه های غرب در خاک و خون غلتیدند.

آری ما از نسل سوخته هستیم که تنها از مردانگی دم می زنیم و این در حالی است که علیرغم همه ی مشکلات و هجمه ها به کشورمان، آسوده و بی تلاطم نشسته ایم!

ما نسل سوخته ایم که به جای استقامت و شهادت اسیر حیله های دشمن شده ایم و سنگر ها را خالی کرده ایم و در پشت جبهه ها نشسته ایم و منتظریم تا دشمن به دو قدمی شهرهایمان برسد.

به خون پاک 175 مرد که ایستاده جان دادند تا ما گردن خم نکینم، قسم که دوباره بر خواهیم خواست، حتی اگر ما را نسل سوخته بخوانند.

نویسنده: محمد سلیمی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

بنده خدا

سلامآری درست استآنان چرا حالا آمدند ، آمدند تا به ما یاداوری کنند که ما چه جوانان داده آیم چه بسیار پدر و مادرانی که بی فرزند گشتندآنان آمده اند که بگن چرا میخواهید در برابر استکبار تسلیم بشید چرا باید آنان برای ما شرایط تعیین کنند

0
0
پاسخ
1394-04-02 07:22

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.