1393-07-09 10:58
3408
1
3624
ینقاق محروم از نگاه مسئولین؛

قابلیت های ینقاق گالیکش را باور کنیم

دشت حاصلخیز اما محروم ینقاق در بخش مرکزی شهرستان گالیکش حد فاصل بین شهرستان های گنبد کاووس، کلاله، مینودشت در استان گلستان به عنوان قطب تولید بهترین محصولات زراعی کشور با برخورداری از مردمی دریا دل و بیدار هرگز به آنچه که استحقاق آنان بوده نرسیده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه ، روستای ینقاق با قدمتی تاریخی با پوشش جمعیتی متنوع و جغرافیائی از اقوام ترکمن، سیستانی، سبزواری، ترک، شاهرودی بلوچ و بومیان محلی فارس همواره در طول سالهای انقلاب از جمله مناطقی است که حضوری پرشور و حماسی در همه عرصه ها و صحنه ها دارد.

توجه به آمار و نتیجه انتخابات در طول سی و پنج سال گذشته، حضور پر رنگ و حماسی در سنگرهای دفاع مقدس و در پاسداری از حریم ولایت نشان می دهد که مردم دهستان ینقاق مردمی دلباخته اهل بیت و عاشق بی ریای رهبری انقلاب و یار و همراه دولت اند.

اما متاسفانه علیرغم همه شایستگی ها هرگز توانمندی این منطقه وسیع زراعی که مالامال از محرومیت است به چشم نیامده و از آن جمله قابلیت مرکز دهستان ینقاق در ارتقای به شهر و بخش ینقاق است.

مطابق جدول تقسیمات کشوری منطقه ای همانند ینقاق با داشتن پنج هزار نفر به شهر ارتقاء یافته و بواسطه فراوانی روستاهای تحت پوشش و گستردگی منطقه در صورت داشتن دوازده هزار نفر جمعیت به بخش ارتقاء می یابد.

در حالیکه روستای ینقاق بیش از پتج هزار نفر جمعیت داشته و مرکز دهستان ینقاق با تعداد قریب به هفده روستای بزرگ و کوچک جمعیتی افزون از بیست و یک هزار نفر دارد. (بنا به اظهار عضو محترم شوراي روستاي ينقاق)

مسئولین وزارت کشور در برابر این مطالبه مشروع مردم چه پاسخی خواهند داشت؟

نگاهی به مناطقی که در فاصله چندسال اخیر به شهر یا بخش و حتی شهرستان ارتقاء یافته اند و مقایسه آماری آنان از حیث جمعیت، میزان محرومیت، وسعت، تعداد روستاها و قابلیت های پیدا و پنهان بخوبی موید این امر خواهد بود که استحقاق ینقاق و مردم شریف آن بیش از این است.

بنابراین این وظیفه خطیر مسئولین ارشد استانی و نماینده مردم در مجلس است که پیگیر تحقق آرزوی دیرین مردم محروم منطقه باشند.

چشم اندازهای زیبای طبیعت کوهستان، چشمه سارهای فراوان همراه با سد زیبای گلستان، وجود کارخانجات مجتمع روغن کشی و پنبه پاک کنی، کارخانه خشک کن محصولات زراعی، دهها مجتمع بزرگ دامداری، مزارع زیبا و دلنواز و فعالیت مراکز آموزشی در همه سطوح برای دختران و پسران فرصت مغتنمی است تا در کنار مردان و زنان باایمان، قانع و صبور چشم انتظار باشند تا صبح دولت امید دمیده و ینقاق برای رهائی از همه محرومیت ها، نداریها به شهر و مرکز بخش ارتقاء یابد.

اما در کنار همه این محرومیتها، نکته ظریف و قابل تاملی وجود دارد که انتظار می رود زعمای قوم، بزرگان صاحب اختیار براین امر عنایت حکیمانه ای مبذول داشته و اقدام خداپسندانه ای را معمول دارند.

براستی چرا باید مردم مومن، متدین و انقلابی دهستان ینقاق که از جمله عشاق سینه چاک اهل بیت عصمت و طهارت هستند از ادای فریضه مهمی همچون نماز جمعه محروم باشند؟ در حالیکه این امر برای برادران اهل سنت ساکن در این دهستان و روستاهای اطراف برقرار و برادران اهل سنت ما بخوبی از برکات آن برخوردارند.

فاصله طولانی مرکز دهستان ینقاق با مرکز شهرستان گالیکش عملاً باعث شده تا مومنین و دوستداران اصیل و بی ادعای انقلاب و رهبری دراین دهستان از نعمت فریضه نماز جمعه محروم بمانند.

براستی برای مردمی که عاشقانه پذیرای چنین امر مبارکی هستند چه توجیهی برای ادامه محرومیت آنان از این نعمت که بقول آن پیر فرزانه عبادتی سیاسی الهی است وجود دارد؟

این نیز فرصتی مغتنم خواهد بود که حرمت بیداری و میدانداری مردم شریف دهستان ینقاق را اینگونه پاس بداریم.

نویسنده: علی اصغر موذن فرهنگی آموزش و پرورش گالیکش

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

ناشناس

به راستی که این متن ینقاق رو توصیف کرد ینقاق تجلی وحدت شیعه و سنی هستش. و ما جوانان ینقاق برای سربلندی شهرمون تلاش میکنیم.

0
0
پاسخ
1400-07-27 16:33

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.